Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

01. Allmänt 02. Vägen till ett jobb 03. Utbildning 04. Yrken 05. Arbetsförmedlingen 06. CV & Personligt Brev 07. Anställningsintervju 08. Jobbsajter 09. Bemanningsföretag 10. Personal sökes 11. Praktik 12. Jag har fått jobb! 13. Fackförbund 14. Arbetsvillkor 15. A-kassa och andra bidrag 16. Försäkringskassan 17. Starta eget 18. Pension 19. Budgettips 20. Off topic (OT) 21. Presentationer 22. Om sajten & iFokus 23. Tävlingar!
03. Utbildning

Gravgrävare

2014-06-02 15:45 #0 av: PrincessYume

(Vet inte riktigt vilka forum jag ska fråga detta på men ah.. haha) 

Denna fråga kommer antagligen låta en aning konstig, men nu är det så att jag har fått en uppgift att skriva om en gravgrävares jobb. (???) I vilket fall, ska jag ta reda på:

o   Utbildningsvägar? Finns det fler än ett sätt att nå dit, eller vilken gäller? Beskriv!

o   Intagningspoäng idag för den utbildningen?

o   Ingångslön och löneutveckling?

o   Hur ser arbetsmarknaden ut idag och framöver? 

o   Fackliga organisationer?

o   Arbetsmiljö? Risker i yrket på kort och lång sikt?

Dessa frågor ska jag besvara och sedan göra en muntlig presentation om (kommer gå så dåligt). Tyvärr är jag en usel googlare och hittar inte mycket, förutom att man typ måste ha grävmaskinskörkort eller något.. Är det någon som skulle kunna hjälpa mig lite? Har till torsdag på mig att bli färdig med detta....

Anmäl
2014-06-02 15:47 #1 av: Aleya

Du kanske borde ringa till den närmaste kyrkogården.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Värd för Endometrios

Anmäl
2014-06-02 15:49 #2 av: Maria

Du kan föröka att kontakta kyrkogårdsförvaltningen där du bor. De bör väl veta dessa uppgifter.

Kyrkogårdsarbetare brukar tillhöra facket "Kommunalarbetareförbundet"

/Maria

Anmäl
2014-06-02 15:54 #3 av: Sjöstjärna

Att själv kunna leta reda på information och fakta är en del av uppgiften och också en del av utbildningen, så om du nu är en usel googlare så är det dags att ändra på det genom att öva, öva, öva. Glad

Anmäl
2014-06-02 15:56 #4 av: Magi-cat

Tror att de ofta är trädgårdsutbildade.

Här är om arbetsmiljön:

http://www.arbetsmiljoupplysningen.se/Yrken/Kyrkogardsarbetare1/

Hjärta"We do exactly what we would do if this Q never existed. If we're going to be damned, let's be damned for who we really are" (Picard)

Anmäl
2014-06-02 19:51 #5 av: PrincessYume

Jag har tyvärr extrem fobi för att prata med okända personer, klarar knappt att ens ringa till de jag känner och absolut inte prata irl med okända folk o-o så kan inte åka dit och prata med dem eller ringa.. 

Njaa, uppgiften har ju inte med att hitta själva informationen, ja ska bara göra en muntlig redovisning men det blir ganska svårt utan information, haha.

Anmäl
2014-06-02 19:57 #6 av: Aleya

#5 fast hur ska du lära dig om du aldrig utmanar din fobi?

Värd för Endometrios

Anmäl
2014-06-02 21:02 #7 av: PrincessYume

Tro mig, jag har försökt, men just nu mår jag inte bra nog att ''utmana min fobi.'' Att jag ens går till skolan bland alla människor är ett under. 

Anmäl
2014-06-02 21:29 #8 av: Aleya

#7 men att googla betyder ju att du inte behöver kontakt med människor. Så googla.

Värd för Endometrios

Anmäl
2014-06-03 07:49 #9 av: Åsa S

+Jag gissar att även kyrkogårdsförsamlingar har en mailadress dit man kan skicka sina frågor och det lär finnas mer än några kyrkogårdsförsamlingar i sverige.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.