Annons:
Etikett02-vägen-till-ett-jobb
Läst 2013 ggr
Zofia89
2014-05-21 16:47

Återgå till arbetslivet

Hej! Jag är 24 år gammal och det är så att jag har 3 stora diskbråck, 1 opererat utan resultat och kotorna har förslitningar. Jag är utbildad både restaurang- och storkökskock men får inte jobba i kök… Jag har varit sjukskriven i 2år och 2 månader nu, innan hade jag endast korta vikariat i stadens olika kök så jag var aldrig riktigt inne i arbetslivet ännu… Nu har jag fått klartecken av läkarna att jag kan prova jobba 50% och har lämnat in ansökan om delinvalidpension (1år och sedan bedöms min arbetsförmåga pånytt). Nu är dock problemet att jag känner mig väldigt rädd inför att söka jobb och arbeta igen, är rädd att jag inte klarar av att jobba, misslyckas och blir riktigt sjuk igen :-( eftersom jag bara hade vikariat innan har jag ingen arbetsgivare att återgå till.. utan jag ska börja allt om från början, utan att veta vad jag måntro kan jobba med :/ Hur fixar man detta? Någon som varit länge borta och återgått till arbete? Branschbyten? Tacksam om någon orkat läsa. Detta känns riktigt skrämmande att ens tänka på :'(

Annons:
KimE
2014-05-21 22:44
#1

Hör med arbetsförmedlingen om de kan ordna praktik åt dig du borde höra till en prioriterad grupp.

Zofia89
2014-05-22 07:42
#2

Jo jag är i deras rullor, problemet är ju inte nu att hitta en plats… problemet är att jag är rädd, efter över 2 år är tröskeln väldigt hög :-( känns som jag sku vilja fly från detta, kalla fötter liksom.. tillika som jag vill jobba igen… rädd att bli lika sjuk igen och då kan det ta lääänge före man e så bra som nu :/

KimE
2014-05-22 09:04
#3

Sök reda på en plats du tror du kan klara av själv.

Zofia89
2014-05-22 10:47
#4