Annons:
Etikett02-vägen-till-ett-jobb
Läst 1512 ggr
Lia
5/19/14, 1:00 PM

Telefonsamtal

Åhh, haha, jag är supernojig! Det skulle sitta fint med ett sommarjobb nu, men jag har sån social fobi! Jag blir alldeles supernervös, usch! Trots det sökte jag, och fick mailsvar av ett företag där man säljer jordgubbar. Det känns helt okej, med tanke på mina svårigheter. De skrev och bad om mitt nummer (jag lämnade inte det i CV:t eftersom jag knappt vågade, haha), men jag skickade i alla fall tillbaka numret till dem. Det verkar som om de verkligen behöver personal eftersom de vill ha folk på väldigt många orter, så jag tror jag har stora chanser ändå. Det är fast lön och arbetet sträcker sig från… ja nu till augusti. Perfekt! Men! Klockan är 13 och de har inte ringt än! Visserligen tar det väl ett tag… Men jag är orolig över att de inte tänker ringa mig. Fast varför skulle de be om mitt nummer om de inte vill ringa. Visserligen bad de om mitt nummer i fredags eftermiddag, och jag gav det igår. Men det var ju helg… Nej usch, jag får se hur det går. Det är det första sommarjobbet jag verkligen försöker med, och det allra första jag kommer jobba med, om jag får det. Så jag hoppas, här i oron.

Så… vad är det läskigaste som kan hända över telefon? (ja, för någon som är rädd för människor då xD )

Annons:
VildaVittra
5/19/14, 1:04 PM
#1

Vågar du ringa själv till dom då? Då visar du ju hur mycket du verkligen vill ha jobbet.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Lia
5/19/14, 1:13 PM
#2

#1 Ja, det hade jag visst kunnat göra, men de lämnade aldrig numret till mig heller. Jag har bara mailen. Så jag får tyvärr vänta och se.

VildaVittra
5/19/14, 1:15 PM
#3

Googla mailen, då kan telefonnummer poppa upp.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Lia
5/19/14, 1:30 PM
#4

#3 Det var en väldigt bra idé, men tyvärr fanns det inget nummer :/

Lia
5/19/14, 2:44 PM
#5

Jag funderar på om jag skulle skicka iväg ett mail till, men jag vill inte vara för på. Vad tros?

VildaVittra
5/19/14, 3:02 PM
#6

#5 Lite tålamod, de kanske inte hunnit läsa ditt än.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Lia
5/19/14, 6:07 PM
#7

Nu ringde de äntligen! 😂 Jag var supernervös, så jag fattade inte helt, haha. Men de skulle ringa om några dagar eftersom jag (om jag fattade allt rätt) ska börja på måndag!

Upp till toppen
Annons: