Annons:
Etikett12-jag-har-fått-jobb
Läst 1997 ggr
devour
5/13/14, 4:01 PM

Jobberbjudande.

Hej. Jag går en yrkesutbildning som bagare och är färdig i sommar. Jag satte mig i april och spontansökte jobb då det sällan ger napp vid första försöket. Fick dock napp rätt så omgående och kom på en träff. Fick sedan komma in och provjobba en morgon och vi skulle höras av under nästkommande vecka. Ett mail dimper ner i min mail där de vill att jag avslutar min sista elevtid (är lärling) i deras bageri och att efter derassemesterstängning i juli blir anställd på 50proc som bagare hos dem. Jag bytte plats och har nu i en vecka varit hos dem. Nu har det kommit en ny elev och jag vet inte varför jag blir så osäker i mig själv men jag känner dessa oroligheter: Jag fick ju jobbet. Men de kan ändra sig? Om de finner den andra eleven bättre än jag, kan de likagärna ge henne anställningen? Eller är jobbet mitt då det är sagt? Kan man slappna av i det? Ska man dubbelkolla om jag verkligen får jobbet? När ska man prata om framtida scheman och hur allt varit/är tänkt? Gäller mitt mail där de sagt att de vill ge mig jobbet?

Annons:
Honestyisdead
5/13/14, 4:26 PM
#1

Har du fått det på papper?

devour
5/13/14, 4:35 PM
#2

Nej jag är ju inte anställd än.

Honestyisdead
5/13/14, 4:37 PM
#3

Tänkte mer på att praktiken leder till det.

Gör ditt bästa så tror jag de håller ord.

devour
5/13/14, 4:46 PM
#4

Jag har bara ett mail som säger att de vill att jag avslutar min utbildning hos dem och börjar jobba i augusti.

Halvdansken
5/13/14, 6:25 PM
#5

Gå dit och gör ditt bästa och tänk inte så mycket på den andra personen.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Upp till toppen
Annons: