Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 1183 ggr
VillBliÄlskad
2014-04-11 17:07

Projekt behandlad illa utnyttjad kränkt på jobbet

Ja, kort och gott så har jag lite tankar på att dra igång ett projekt om just detta. Om hur många människor som blir utnyttjade och kränkta på jobbet, inte minst vi som har svårigheter med det sociala. Av egna erfarenheter så får jag ofta höra att det är JAG som "missuppfattar" och på så sätt så frånsäger sig Af ansvaret att hjälpa till vid konflikter, rycker på axlarna och gör inte mycket mer, medan de företag fortsätter på samma sätt OCH KOMMER UNDAN.

Min tanke med detta projektet är att göra en sida där människor helt enkelt ska få berätta sina historier om dåliga händelser ang ovan. Inte hänga ut enskilda personer, för det får man inte, men då många av dessa företagen sätter detta utnyttjandet i system så kan det ju vara bra för människor att ha lite vetskap, även om många fall kan bero på personliga konflikter, så ska det inte bortses…

Som i mitt fall, ett företag får 70% lönebidrag, medveten om mina nedsättningar, jag är där 50% MEN då de säger att om jag inte är där mer, så får de stänga verksamheten…., så är jag där mer. Tiden går, jag presterar väldigt bra, omsättningen ökar väldigt mycket. Men så anställer företaget en annan och alla mina uppgifter blir fråntagna och jag blir förvisad till det mest ostimmulerande som man kan tänka sig, bryts sakta sakta ner. Trots vi skrivit papper med AF, så rycker de på axlarna, det är inte deras intresse eller problem, pekar på facket, som jag inte är med i. TROTS ATT DEN SOM FÅR LÖNEBIDRAG ÄR SKYLDIG ATT FÖLJA KOLLEKTIVAVTAL EL MOTSVARANDE, som inte är gjort, så bryr sig inte Af…

Blir så upprörd och ledsen:(

Så, det som jag skulle vilja finna, om det finns här inne det vet jag inte, det är personer som har egna upplevelser där de kanske blivit lovade jobb efter praktik men inte fått det, att de blivit lovade massa saker som sedan inte hålls, att avtal brutits utan anledning etc etc. Sedan om det finns någon som är bra på hemsidor, så vore det verkligen tacksamt, då jag vet hur det ska se ut rent grafiskt, men kan inte hemsidor alls:(

Finns någon som har intresse för detta, så hör mer än gärna av er, tillsammans är vi fan starka…..

Annons:
Upp till toppen
Annons: