Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 4638 ggr
dogiiee
2/27/14, 8:00 PM

jobba med kändisar

Hej jag undrar om någon vet vilka jobb/ vilka olika utbildningar man kan gå eller så om man vill resa mycket utomlands och jobba med kändisar/filmstjärnor/ skådespelare mm? Vet inte om jag är på rätt sida, annars kan väll någon skicka mig vidare haha

Annons:
Halvdansken
2/27/14, 10:36 PM
#1

Vadå jobba med kändisar? Hur? Vill du bli regissör, sminkör, journalist, programledare, barnflicka??

Och varför vill du jobba med kändisar? Varför tror du det skulle vara så kul?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

dogiiee
2/27/14, 10:55 PM
#2

Ville bara ha tips på vilka jobb som finns där man jobbar med kändisar och reser typ, försökte förklara så bra som möjligt Jag vet inte om det skulle vara kul men har alltid velat resa och träffa känt folk osv

Halvdansken
2/27/14, 11:15 PM
#3

Det finns inget jobb som går ut på att "resa och träffa kändisar". Det är nog mer en tillällighet om det blir så.
Eller, tja…. flygvärdinna?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

dogiiee
2/27/14, 11:20 PM
#4

Vad heter det om man vill bli typ "kameraman" heter det filmare?

Halvdansken
2/27/14, 11:30 PM
#5

Det heter kameraman.

Eller filmfotograf, om du vill jobba med filmer.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

dogiiee
3/2/14, 7:47 PM
#6

Om man själv vill bli känd vad kan man då bli känd inom?

Annons:
Åsa S
3/2/14, 9:09 PM
#7

Varför är du så besatt av kändisar eller bli kändis själv?

De "kändisar" jag mött har mest verkat besvärade av att aldrig få vara ifred från folks blickar och verkar mest vilja vara anonyma.

Vill man bli känd kan man ju utveckla en talang man har och arbeta hårt för att folk ska se det (de flesta kändisar har fått jobba hårt för att hamna där de är idag) eller bli ortens orginal som alla vet vem det är, som går runt iklädd julgransprydnader eller nått annat konstigt då kan man ju bli ortens kändis och vill man inte jobba hårt är nog det vägen att gå ifall allt man vill är att bli känd.

TjockaBerta
3/12/14, 3:54 PM
#8

TS Stylist är väl ett sånt jobb som du tänker på. Eller PT kanske.

>>>Malum domesticum<<<

tlover
3/20/14, 9:48 PM
#9

Du skulle ju kunna börja med att vicka på svenska filminspelningar för att se om det är nått för dig.

Min lillasyster har vickat på en filminspelning, nu minns jag inte vad det hette det hon var men hon kokade kaffe, såg till att det fanns mat åt alla och liknande, det krävdes ingen utbildning för det.

Eller så kan du plugga dig till nått innan du börjar med att vikariera, min kusin tex utbildar sig till scenograf eller vad det heter (dom som gör bakgrunder osv hon utbildar sig även inom kostym). Jag är ganska säker på att det är en 3 årig utbildning hon går.

För att bli kändis gäller det i princip på att öva, öva, öva och sen när man är less på att öva så ska man öva lite mer. Det är ju faktiskt ett jobb dom gör.

l'm back

Upp till toppen
Annons: