Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 1465 ggr
Soleii
2/21/14, 10:22 PM

Hur fungerar sparade semesterdagar?

Hej! Har en fråga dom jag säkert får svar på på måndag, men är så himla nyfiken, dels lite orolig så tänkte fråga er som är kunniga härinne: Jag avslutar min anställning nu den 28 feb. Jag har 8 sparade semesterdagar plus 5 dagar som jag jobbat ihop för i år, dvs 13 semesterdagar som jag då ska ha ut i pengar. Men på min sista lönespec, som kom idag, stod bara min vanliga lön- inga extrapengar. Hur fungerar det med utbetalning av semesterdagar vid uppsägning? Förstår att det fungerar olika hos olika arbetagivare, men borde den utbetalningen inte stå specifierad i lönespecen också, eller trillar de in automatiskt eller hur kan det fungera?

Annons:
Aleya
2/21/14, 10:26 PM
#1

Du får det som jag: Nästa månad.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Soleii
2/21/14, 10:30 PM
#2

Okey, fungerar ju också :) vi får alltid lön för innevarande månad så tänkte att det kanske gällde semestern med. Har mejlat och frågat (har blivit fattig student ;) men får ju inte svar förrän måndag! :) Men så är det ju säkert

Aleya
2/21/14, 10:32 PM
#3

Får ni lönen redan första månaden ni jobbar eller får ni den månaden efter?

Byter jobb den 3 mars, jag slutar på nuvarande den 28.

Så får mina semesterdagar och eventuell flex i pengar i mars + lön från det nya jobbet = jag får min lön samma månad som då jag börjar jobba.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Soleii
2/22/14, 8:09 AM
#4

Ja, får lön för tex januari i januari, så då får jag min sista lön nu i feb och sen semesterersättningen "bara" i mars då. Därav förvirringen, men det är ju klart det är så nu när du säger det :)

Upp till toppen
Annons: