Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

01. Allmänt 02. Vägen till ett jobb 03. Utbildning 04. Yrken 05. Arbetsförmedlingen 06. CV & Personligt Brev 07. Anställningsintervju 08. Jobbsajter 09. Bemanningsföretag 10. Personal sökes 11. Praktik 12. Jag har fått jobb! 13. Fackförbund 14. Arbetsvillkor 15. A-kassa och andra bidrag 16. Försäkringskassan 17. Starta eget 18. Pension 19. Budgettips 20. Off topic (OT) 21. Presentationer 22. Om sajten & iFokus 23. Tävlingar!
17. Starta eget

Att starta eget?

2014-02-12 20:05 #0 av: SaraFag

Hej!
Jag har funderat lite fram och tillbaka att starta eget företag. Har inte riktigt bestämt mig inom vilket område osv då jag vet så lite om det hela.

Så jag tänkte höra, vad vet NI om det här med eget företag? Finns det några bra hemsidor man kan läsa lite mer på? Kan man gå någon kurs eller så där man får lära sig mer?
Berätta gärna! :) Jag är nyfiken!

Anmäl
2014-02-12 20:10 #1 av: Niklas

Du kan prova att fråga på Företagande iFokus.

http://foretagande.ifokus.se/

Vänliga hälsningar, Niklas
» Besök Apple Watch iFokus.

Anmäl
2014-02-16 09:02 #2 av: LouiseKW

Skatteverket har kurser inom ekonomibiten för nyföretagare. Sen finns där också ett forum som heter startaeget.se om man har frågor, jag fick väldigt bra tips och råd via det forumet.

www.jacktrassel.wordpress.com - allmänt om vår träning och det dagliga livet

www.thejackrusellterrier.wordpress.com - I huvudet på en Trassel, en annorlunda blogg sett ifrån Ackes perspektiv. 

Sajtvärd på Modelljärnväg

Anmäl
2014-03-01 07:56 #3 av: tlover

Jag och min man går just nu en gratis kurs i att starta eget hos almi, dom har ganska ofta kurser vad jag förstår och även gratis (om vi minns rätt) rådgivning.

Däremot så brukar dom flesta komma till dom först då dom har en idé i alla fall (men idén behöver inte vara klar).

Får man frågar varför du vill starta eget?

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.