Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

01. Allmänt 02. Vägen till ett jobb 03. Utbildning 04. Yrken 05. Arbetsförmedlingen 06. CV & Personligt Brev 07. Anställningsintervju 08. Jobbsajter 09. Bemanningsföretag 10. Personal sökes 11. Praktik 12. Jag har fått jobb! 13. Fackförbund 14. Arbetsvillkor 15. A-kassa och andra bidrag 16. Försäkringskassan 17. Starta eget 18. Pension 19. Budgettips 20. Off topic (OT) 21. Presentationer 22. Om sajten & iFokus 23. Tävlingar!
02. Vägen till ett jobb

Imponerad av AF

2014-02-10 09:29 #0 av: Imasy

Ja, jag trodde inte att denna dag kunde komma, att AF överträffade sig själv enligt mina kriterier Skrattar

Var ner till dem förra veckan och diskuterade flytthjälp, och nu var reglerna sådana att de hjälper till med flyttlass, även utanför Sverige.

När jag frågade samma fråga för ett par år sedan fick jag veta att jag kunde gå och göra i brallan, för utlandsarbete = ingen skatt till Sverige = ingen ekonomisk hjälp.

Dessutom så berättade AF-killen att de betalar resa+boende vid intervju. Jag trodde iaf att man fick ordna bokningar, biljetter osv själv, men icke. Man ringde bara och sa när man skulle åka och vart, så fixade de resten.

// Jennie - Sajtvärd för Katter, Hamster, Dvärghamster, Brott och Litteratur. 

~Välkommen!~

Anmäl
2014-02-11 21:41 #1 av: leemland

Herregud de lät ju underbart att dom hjälper till på det sättet! 

Har dock hört att man måste vara 25 år för att få hjälp med flytt men det har kanske ändrats? Lipar 
Får kanske själv fråga om det ... hmm Lipar

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för modellfoto.ifokus.se/ & aupair.ifokus.se/

Anmäl
2014-02-11 21:46 #2 av: Imasy

Jag är ju över 25 så det kom aldrig på tal. MEN, jag kom ju faktiskt på en till incident, då jag fick flytthjälp till jobb trots att jag var under 25. 

Den AF-kvinnan gjorde en specialare och gick runt den regeln på nåt vis, så de får väl 2 poäng av mig, rätt ska väl va rätt Skämtar

// Jennie - Sajtvärd för Katter, Hamster, Dvärghamster, Brott och Litteratur. 

~Välkommen!~

Anmäl
2014-02-12 19:10 #3 av: leemland

#2 Ja herregud säger jag bara. Det är ju nästan så man börjar få förtroende för dom när man "hör" vad du berättar Lipar

Tur att det finns några handläggare som är bra i alla fall Tummen upp 

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för modellfoto.ifokus.se/ & aupair.ifokus.se/

Anmäl
2014-02-16 22:55 #4 av: Grodan

Haha, jo det där vet jag ju... att de hjälper till med flytt...

Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~  arinella´s råttuppfödning

Anmäl
2014-02-17 01:08 #5 av: deeman

I ungdomen vet jag att jag fick ett flyttbidrag i samband med ett jobb jag fick som var beläget i Karlstad. Då var bidraget upp till 10k. Hur det är i dag vet jag dock inte. 

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.