Annons:
Etikett06-cv-personligt-brev
Läst 8328 ggr
dogsncoffee
2014-01-16 04:23

Behöver hjälp ang. CV

Nu sitter jag här igen och har det skit tufft med mitt CV. 
Undrar om någon skulle vilja hjälpa mig med vad som ska tas bort och vad som ska ändras? 

Tillägger redan nu att jag har dyselexi! 

----------------------------------------------------
Personligt brev

 Mitt namn
 min adress
postnr
telefon nr
 mejl

Intresserad tjej söker tjänsten hos er.

Jag känner att jag är personen ni söker, för att service och att vara ansiktet utåt har alltid varit det jag tänker på. Jag har erfarenheter på restaurang och frisörsalonger sedan tidigare då jag har jobbat på Toldboden Restaurang i Danmark. Där har jag fått lära mig väldigt mycket om service och att vara driven och att alltid vara social och ha ett leende på läpparna och bemöta kunderna på bästa sätt.

 Är en tjej som gått frisör programmet i hela 3 år, men min passion har alltid varit i service yrket, anledningen till att jag gick frisör var för och prova något nytt och se om det just passa mig. Men som sagt ligger passionen fortfarande i service/butikyrket med lite frisör utbildning, så blir det ett plus i kanten.

Som person är jag driven, social, Jag är artig, en problemlösare, jag är lättlärd och jag har stor respekt för andra. Jag har en god hand med människor samt djur. Jag gillar att ha rutiner men är bra på att improvisera om något oväntat händer. Jag gör alltid mitt bästa, följer alltid instruktioner och får alltid saker och ting gjorda i tid

Mitt mål i livet är att alltid göra saker som jag vill göra och göra kunderna nöjda. Nu när jag har gått ut skolan så är ett jobb min största prioritering i livet och få fler livserfarenheter.

Om ni vill veta mer om mig berättar jag gärna mer personligen!

Mvh B…..

 --------------------------------------------------------------------

CV

Arbetslivserfarenhet

Toldboden Restaurang. Servitris, Danmark                                                                 2012-2013I mitt arbete som servitris ingick att ta emot beställningar, servera maten samt dryck.

Praktik

_Salong Studio Passion. Frisör, Malmö                                                                       2012-2013 _Efter mina 3 år på gymnasiet som frisör, hade jag praktik på frisör salongen Studio Passion, som lärling fick jag följa min handledare där jag klippte, färgade och stylade kunderna.

Salong Headorama. Frisör, Malmö                                                                                 2011
På frisörsalongen Headorama fick jag städa i salongen, tvätta kunderna och klippa och styla våra egna modeller.

_Qelso Hunddagis. Doggywalker, Malmö                                                                         2010 _Som doggywalker fick jag gå ut och promenera med ca 50 hundar om dagen, samt ge dom mat och stimulera dom.

Språkkunskaper
Svenska, modersmål
Danska, talar mindre bra men förstår bättre
Engelska, talar bra engelska och förstår bra

Jag ser fram emot att få komma på besök och presentera mig ytterligare.

Annons:
Bläcket
2014-01-16 10:21
#1

Tycker på det stora hela att det ser bra ut och att du har fått med allt, men lägg till ev datakunskaper och körkort (om du har det), det är bra att visa att man har även om arbetsgivaren inte har nämt det i jobbannonsen.

Sen kan de på arbetsförmedlingen hjälpa dig att finslipa det så att det blir mer språkligt korrekt.

Lycka till med jobbsökandet!

Xristina
2014-01-16 14:26
#2

Det rådet jag skulle ge (är absolut ingen expert) är att lämna arbetsplatser osv till själva CVt, och inte ge dem så pass stor plats i ditt personliga brev. Utveckla mer om dig själv, då det är det dom vill veta om. Vad du har jobbat med skriver du ju i CVt, och där ska det ju även framgå vad du har tagit med dig för erfarenheter från ju det yrket.

Halvdansken
2014-01-17 16:30
#3

"Är en tjej som gått frisör programmet i hela 3 år" - ta bort "hela".

Service  yrket är ett ord.

"passa mig. Men som sagt… " - ändra till "passa mig, men som sagt…"

"god hand med människor samt djur" - ändra till "god hand med både människor och djur"

"Som person är jag driven, social, Jag är artig, en problemlösare, jag är lättlärd" - ändra till " Som person är jag driven och social. (punkt)  Jag är artig, bra problemlösare och lättlärd".

"Nu när jag har gått ut skolan så är ett jobb min största prioritering i livet och få fler livserfarenheter." - ändra till "Nu när jag har gått ut skolan, så är ett (möjligen kan du skriva 'intressant' eller 'spännande') jobb min första prioritering plus att samtidigt få mer erfarenhet".

Obs. Detta är bara förslag. Om du inte gillar dem så se bort från dem. Ansökningen ska också spegla dig, inte nån annan.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

dogsncoffee
2014-01-18 03:40
#4

TACK!! så hemskt mycket för alla tips. Är så jäkla svårt för mig att skriva och jag särskriver mer än gärna och jag kan alltså inte se mina egna fel om ingen visar mig dom som ovanstående har gjort. Tack åter igen!

Omorika
2014-01-21 16:29
#5

Det är alltid bra att poängera att det här jobbet är speciellt det jag söker. För då känner arbetsgivaren att man speciellt vill till dem.

T ex i första meningen:

Jag läste er annosn på …(arbetsförmedligens hemsida) att ni sökte … och kände direkt att det passar mig som person. Eftersom jag har ett utvecklat service tänkt och gillar att vara ansiktet utåt.  

Till intrejun är det bra att läsa på om företaget innan så man verkar intresserad.

Lycka till!

Halvdansken
2014-01-21 17:28
#6

Men det ska vara komma mellan person och eftersom. Inte punkt.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Annons:
dogsncoffee
2014-01-22 04:01
#7

Hej! Jag känner att jag är personen ni söker för att service och att vara ansiktet utåt har alltid varit en viktig del i mitt liv. Jag har erfarenheter på restaurang och frisörsalonger sedan tidigare då jag har jobbat på restaurang Toldboden i Danmark. Där fick jag lära mig väldigt mycket om service och att vara driven och att alltid vara social och ha ett leende på läpparna och bemöta kunderna på bästa sätt.

Är en tjej som gått frisör programmet i 3år, men min passion har alltid varit i serviceyrket. Anledningen till att jag gick frisör var för och prova något nytt och se om det just passa mig, men som sagt ligger passionen fortfarande i service/butikyrket med lite frisör utbildning, så blir det ett plus i kanten.

Som person är jag driven och social. Jag är artig, en bra problemlösare samt lättlärd. Jag har stor respekt för mina med människor. Jag har en god hand med både människor och djur då en av mina största passioner här i livet är hundar så har ja även stora erfarenheter inom hund.

Jag gillar att ha rutiner men är bra på att improvisera om något oväntat händer. Jag gör alltid mitt bästa, följer alltid instruktioner och får alltid saker och ting gjorda i tid. Mitt mål i livet är att alltid göra saker som jag vill göra och göra kunderna nöjda.

Nu när jag har gått ut skolan så är ett spännande jobb min första prioritering i livet och samtidigt få fler erfarenheter

Om ni vill veta mer om mig berättar jag gärna mer personligen!

Mvh

dogsncoffee
2014-01-22 04:01
#8

Vad tycker ni??

Halvdansken
2014-01-22 12:44
#9

" gick frisör var för och prova något nytt" ändra till " gick frisör var för ATT prova något nytt"

"och se om det just passa mig" - ändra till "för att se om det passade mig"

", så blir det ett plus i kanten" - vad blit ett plus i kanten?

"med människor" - ett ord.

"så har ja även stora .." - ändra till så har JAG även stora

"stora erfarenheter inom hund. " - inom hund vaddå??

"och samtidigt få fler erfarenheter" - ändra till "och ATT amtidigt få fler erfarenheter"

Jag har stora bokstäver enbart för att förtydliga.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

dogsncoffee
2014-01-23 01:00
#10

Hej! Jag känner att jag är personen ni söker för ……

Jag är en väldigt serviceinriktad person samt så förstår jag hur viktigt det är att vara ansiktet utåt. Jag har erfarenheter på restauranger och frisörsalonger sedan tidigare då jag har jobbat på restaurang Toldboden i Danmark. Där fick jag lära mig väldigt mycket om service och att vara driven och att alltid vara social och ha ett leende på läpparna och bemöta kunderna på bästa sätt.

Är en tjej som gått frisör programmet i 3år, men min passion har alltid varit i serviceyrket. Anledningen till att jag gick frisör var för att prova något nytt och se om det just passa mig, men som sagt ligger passionen fortfarande i service/butikyrket.

Som person är jag driven och social. Jag är lugn och metodisk. Jag är artig, en bra problemlösare samt lättlärd. Jag har stor respekt för mina medmänniskor. Jag har en god hand med både människor och djur då en av mina största passioner här i livet är hundar.

Jag gillar att ha rutiner men är bra på att improvisera om något oväntat händer. Jag gör alltid mitt bästa, följer alltid instruktioner och får alltid saker och ting gjorda i tid. Mitt mål i livet är att alltid göra saker som jag vill göra och göra kunderna nöjda.

Nu när jag har gått ut skolan så är ett spännande jobb min första prioritering i livet och att samtidigt få fler erfarenheter

Om ni vill veta mer om mig berättar jag gärna mer personligen!

Mvh

Halvdansken
2014-01-23 14:23
#11

Jag är en väldigt serviceinriktad person samt så förstår jag -  Jag är en väldigt serviceinriktad person och jag förstår….

Jag har erfarenheter på restauranger  -Jag har erfarenheter FRÅN restauranger

nytt och se om det just passa mig, - nytt och se om det PASSADE mig,

Du använder ordet "passion" ofta. Byt ut det mot "intresse" på ett par ställen.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Upp till toppen
Annons: