Annons:
Etikett07-anställningsintervju
Läst 2621 ggr
[Murvel]
1/2/14, 10:06 PM

Gruppintervju? + Kläder anställningsintervju...

Hej!

Jag ska snart på anställningsintervju för en tjänst som kvalitetstestare. (Jag antar att det är någon form av löpande band-jobb i labb/lagermijö, men jag vet faktiskt inte riktigt.) Nåväl. När jag pratade med kontaktpersonen på bemanningsföretaget som sköter rekryteringen så sa hon att jag kallades till en så kallad gruppintervju a la två timmar. 

  1. Är det någon av er som varit på gruppintervju, det vill säga en intervju med flera personer samtidigt, och som kan förklara lite vad det innebar? 

  2. Vad tycker ni är en lämplig klädsel för den här typen av intervju? Det är ju inget "fint" jobb, utan snarare någon form av labb/lagerarbete. Samtidigt vill jag givetvis se professionell ut - men kanske inte kavajläge? Vad brukar ni ha på er? (Obs: jag är en kvinna i 25-årsåldern)

Annons:
fidojunior
1/5/14, 8:09 PM
#1

1. Jag har varit på en gruppintervju som personlig assistans. Vi var en liten grupp på ca 5-6 personer där vi satt runt ett bord tillsammans med de två som skulle intervjua oss. Var och en fick berätta om sig själv sedan ställde de frågor som vi svarade på i tur ordning eller den som ville beroende på frågan. Jag tror att de var ute efter lite fler diskussioner men vi var väl lite blyga allihopa haha.

2. Jag har haft en vanlig bastopp, jeans och en cardigan.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

[Murvel]
1/5/14, 8:54 PM
#2

Tack! 

Vad fick ni för frågor som du tror att de vill ha lite "diskussion" runt?

fidojunior
1/6/14, 8:32 PM
#3

Minns inte riktigt men de gillar nog när samtalen flyter på mellan alla, att man liksom kan flika in med en kommentar på vad någon annan har sagt annars blir det väldigt stelt och tystnad uppstår. De ställde bl.a. frågor om vilka egenskaper vi tyckte att man borde ha, vad vi hade för tankar kring om en person som inte kan äta/dricka själv bad oss att supa ner den.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

Upp till toppen
Annons: