Annons:
Etikett02-vägen-till-ett-jobb
Läst 5109 ggr
BrokenAlexi
2013-11-16 15:45

Undersköterska i Storbritannien?

Hej! Hoppas någon har erfarenhet av detta. Känner mig helt lost. Är utbildad undersköterska här i Stockholm men vill nu flytta till Storbritannien och därmed fortsätta jobba som undersköterska där. Men hur gör man? Vart kan man söka jobb någonstans, hemsida? Vill dom ha bostad och sånt direkt? för jag kommer inte flytta fören jag fått jobb. Är det svårt att få jobb som svensk i Storbritannien? Hoppas någon med erfarenhet kan svara mig!!

Annons:
leemland
2013-11-16 15:54
#1

Nu vet jag inte alla svaren men börja kolla på arbetsförmedlingens hemsida. Sen så finns EURES som du kan kolla på. Där har du lite att börja med. Du kan också kontakta eureshandläggare som kan svara närmre på dina frågor :) 

För att du ska kunna jobb i UK behöver du ett personnummer där och de kan du inte söka förrän du har boende.

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Halvdansken
2013-11-17 14:00
#2

Och flytande engelska, speciellt medicinsk sådan.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

BrokenAlexi
2013-11-17 22:41
#3

Tack leemland för svaret ska höra av mig till dom imorgon! Och till halvdansken: har en jättebra flytande engelska även medicinsk engelska så det är mitt minsta bekymmer! xD

Upp till toppen
Annons: