Annons:
Etikett05-arbetsförmedlingen
Läst 2863 ggr
[Murvel]
11/7/13, 12:56 PM

Ungdomsgaranti + extrajobb?

Hej!

Är det någon som vet om man får extrajobba när man går in i UG, ungdomsgarantin, på arbetsförmedlingen? Nu pratar jag givetvis extrajobb som går utanför de ordinarie tiderna för jobbsök/praktik/jobbcoach (dvs att jag i så fall jobbar kväll eller helg). Eller måste jag sluta mitt extrajobb för att jag söker jobb på dagtid? Jag har inte a-kassa. 

(Jag är inskriven på arbetsförmedlingen eftersom jag inte kan försörja mig på mitt jobb. Vissa månader har jag 0-5 timmars betalt jobb, andra månader cirka 20-30 h jobb/mån). Det handlar alltså om några hundralappar eller tusenlappar i månadslön.)

Jag har efter 2,5 månader ännu inte fått träffa min handledare (hon svarar på mail att hon inte har tid för möten), så jag kan inte diskutera saken med henne förrän hon själv kallar till möte.

Annons:
Timmorn
11/10/13, 11:09 PM
#1

Vilken löjligt lång väntetid.. Men jag hade nog mejlat frågan till henne för jag vet inte. Så länge det är arbete så är det ju arbete tyvärr skulle jag misstänka.

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

[Parlplattan]
11/11/13, 12:31 PM
#2

Jag jobbar extra . Man fyller ju i lapp

[Murvel]
11/11/13, 9:11 PM
#3

#1 Jag mailade och fick inget svar på min fråga - helt hopplöst. Men jag fick i alla fall tid till ett möte om någon vecka, då jag varit inskriven i 3 månader 🤔

#2 Hej! Kan du förklara hur du menar med att man fyller i lapp? Får du jobba även på dagtid eller bara kväll/helg? Hur mycket får man jobba?

[Parlplattan]
11/11/13, 9:30 PM
#4

jag har fårr en lapp där jag fyllar i om jag jobbat eller ej, jag måste dock gå på ett möte och en annan gång för att säka jobb/ vecka då får jag 140 kr dag ooom jag inte jobbar för då skriver jag det och får lön ist

LouiseKW
2/5/14, 11:47 PM
#5

Jobbar du extra mellan måndag - fredag kl 08 - 17 så måste du fylla i detta i din aktivitetsrapport. Jobbar du helger eller arbetar 17,01 - 07,59 så behöver du inte fylla i det i din aktivitetsrapport :)

https://nouw.com/%C3%A4pplecider

Sajtvärd på Modelljärnväg

Upp till toppen
Annons: