Annons:
Etikett02-vägen-till-ett-jobb
Läst 2088 ggr
ElinP
2013-10-10 14:22

Cafe jobb

Jag håller på att söka cafe jobb just nu. Har ni några tips på hur man ska bete sig när man går in på restauranger och cafer när man inte har någon erfarenhet?

Är snart 18 år. Tacksam för svar!

Annons:
[MajaWrangstadh]
2013-10-13 00:52
#1

Jag hade noll erfarenhet av att jobba som servitris när jag först började. Nu har jag jobbat i fyra veckor och kan nästan allt utantill… Man lär sig fort! De flesta ställena ger någon form av träning när man först börjar (eller ja, så är det här i England i alla fall men jag antar att de ser likadant ut i Sverige).

Så länge du är trevlig, artig och gör ett bra intryck på intervjun så kommer resten automatiskt nästan!:)

ElinP
2013-10-14 17:07
#2

#1 Hur fick du ditt jobb? :)

[MajaWrangstadh]
2013-10-14 19:57
#3

#2 Jag sökte över internet, mejlade mitt CV tillsammans med ett personligt brev. :)

frida85
2013-10-24 22:38
#4

hej jag söker, med jobb på café, men ja är liksom 28 år nu, men tycker de är skit svårt, och få napp! och en då så har ja erfarenhet den tidigare praktik platser där personal tyckt att  ja varit så duktig att ja till och med fått presenter  när ja slutade. och blev mycket glad förstås över de. och ja vet och även dom,där ja va, att ja har en personlighet som passar för detta, jobb. så ja tycker att har man rätt personlighet! och vet man kan jobbet! tycker ja, man bör få ett jobb! på café! de är min åsikt alla fall.

Upp till toppen
Annons: