Annons:
Etikett04-yrken
Läst 2749 ggr
[Beak]
2013-09-30 01:34

Hundjobb

Någon som har några tips på hund jobb? Vad finns det man kan göra och vilka möjligheter har jag? Starta eget eller bli anställd?

Annons:
Cahira
2013-09-30 01:58
#1

Hunddagis, hundpensionat, hundtränare, hundtrim, hundinstruktör, hunduppfödare (inte så mycket jobb förvisso). 

Alla kräver ju nån form av utbildning, kunskap om hundens signaler, anatomi och vanligaste sjukdomar är ett plus. Erfarenhet är näst intill ett krav för att kunna lyckas att starta eget.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
2013-09-30 02:04
#2

Glömde, djuraffär om man vill sälja hundartiklar.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Beak]
2013-09-30 17:37
#3

Tack så mycket! =)

The_snow_falls
2013-09-30 20:53
#4

Det finns idag flera utbildningar/kurser för sådana här typer av jobb :)

fidojunior
2013-09-30 23:31
#5

Hundförare inom polisen eller väktare med hund, vårdhund (men du måste vara sjukgymnast eller sjuksköterska) är några jag kommer på, förutom de som redan nämnts.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

vallhund
2013-09-30 23:54
#6

Leg Djursjukskötare eller veterinär.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
[Beak]
2013-10-04 00:03
#7

#4 vilka tänker du på då?Några speciella?:D 

#5 Det lät lite intressant, Hur är det med utbildning där och är det företagets hundar man jobbar med då?

The_snow_falls
2013-10-04 14:48
#8

Gör så att du googlar på hundkurser ev. djurkurser. Brukar komma upp då :)

fidojunior
2013-10-04 17:36
#9

#7 Du har din egen hund som måste vara godkänd som vårdhund, därefter måste hunden och du gå vårdhundsutbildning. Du själv måste vara sjuksköterska eller sjukgymnast, vet ej om andra vårdpersonal kan men oftast är det dem. Titta in här, en blogg som handlar om vårdhunden Othello som arbetar på ett äldreboende tillsammans med sin ägare som är sjukgymnast http://vardhundenothello.tumblr.com/. Det är ett bra arbete om man också är intresserad av vård. Annars finns det ju andra hundjobb med kortare utbildning och som inte innebär vård.

När det gäller väktare eller polis med hund måste man nog också ha gått någon form av utbildning. Vems hund man har vet jag ej, har läst om att väktare kan ha egen hund om de godkänns medan poliser måste ha en riktig polishund men är inte så insatt i det.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

[Beak]
2013-10-09 10:19
#10

Okej tack så hemskt mycket för alla bra svar!

Ska sätta mig och läsa på lite nu =)

[Beak]
2013-10-09 10:27
#11

Har en ny fråga, vad tror ni om ett café som man kan ta med sig sina hundar inomhus/utomhus serveringen samt ha hundgodis/ben till försäljning, ha lite föreläsningar osv och t ex en hundrastgård i närheten så att man kan träffa andra människor samt hundar? 

Såklart kan man ju vara återsäljare åt hundprylar så som täcken,borstar osv också =)

Cahira
2013-10-10 02:50
#12

Varför inte vara ett hundgodisbakeri? Det skulle säkert vara poppis!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Beak]
2013-10-10 18:29
#13

Åh låter toppen!

Annons:
Cahira
2013-10-10 18:42
#14

Se om du kan hitta böcker eller kurser i hundens näringslära och se vad för godis/bakelser man kan göra till en hund. :) Finns en del "hur man gör eget godis" men om du lär dig vad hunden kan och inte kan äta och hur mycket osv så tror jag du kanske kan lära dig egna recept. :) Kolla böcker på bibblan, googla osv. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: