Annons:
Etikett17-starta-eget
Läst 1360 ggr
[Beak]
9/13/13, 11:21 PM

Jobb för psykisktfunktions hindrade människor?

Hej!

Är väldigt ny här så vet inte om detta är något som är aktuellt just på den här sidan men jag ger det ett försök. 

Jag och en väninna har tankar om att starta ett företag som psykiskt funktions hindrade kan få anställning hos. 

Vi tänkte då erbjuda ett stort utbud till varje individ så att dom får lov till att arbeta med det dom älskar och få känna sig som en ''normal människa''. Har fått höra från många att dom tyvärr inte känner så då de inte får lov till att jobba eller att ingen vill anställa dom. 

Vi tänkte då erbjuda någonting med Café, butik, hund rastare, ute på fältet och jobba med andra människor osv. 

Det jag nu undrar är vad NI tycker om detta, är det någon som kan gå igenom? För och nackdelar? Vad krävs?

Annons:
Halvdansken
9/15/13, 10:13 AM
#1

Hur hade ni tänkt att det skulle fungera? Ska ni anställa folk och sen….? Eller hade ni tänkt starta cafe också? Hur mycket ska de få i lön? Hur ska ni garantera att en sådan person passar som hundluftare? Tror att man dessutom ska ha specialutbildning för att ta hand om psykiskta handikappade.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Driva
9/18/13, 10:22 PM
#2

Frågan är ju vilka ska betala dersa lön och erat arvode? Och vilka ska anställa de?

Jättefin ide, men som sagt vart finns jobben?

Besök min blogg: http://bumpi.se

Upp till toppen
Annons: