Annons:
Etikett07-anställningsintervju
Läst 2019 ggr
LillPom
2013-09-12 19:48

Telefonförsäljar?

Hej alla!

Undrar om någon är erfaren av att jobba som telefonförsäljare? Jag fick en intervju och jag känner att man kan ju testa?? Så jag vet att många verkar tycka de är ett skit jobb osv…. Men vill bara höra? Kan de iaf vara ett bra steg in i arbetslivet?

Tack i förväg! Ge gärna tips också :)

Annons:
Allamej
2013-09-12 19:49
#1

Vägra jobba kvällar och helger. Det är de tiderna som folk blir mest otrevliga.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

LillPom
2013-09-12 19:56
#2

#1

Okej tack för de tipset! :)

Calcifer
2013-09-12 19:57
#3

Jag hatade det, mest för att jag kan inte bete mig hur illa som helst och försöka manipulera folk till att köpa produkter jag vet att de inte vill ha.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

LillPom
2013-09-12 20:02
#4

#3

Jag vet dock ej riktigt vad de är jag ska sälja så vi får se antar jag :P Fick erbjudandet genom ett annat jobb jag sökte som skickade cv vidare.

Sen vet jag inte men de är ju bara ett jobb liksom? Kan känna att när jag jobba som support och fick se en sur gubbe komma tillbaka så är de nog värre än att lägga på och aldrig se personen igen XD

Calcifer
2013-09-12 20:12
#5

Det som störde mig var de fula tekniker man skulle använda för att övertala folk att köpa det man sålde. Jag har ett samvete och kan inte pyssla med sånt, speciellt inte när det sitter en stackars tant på andra änden och inte riktigt förstår vad jag försöker trycka på henne.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Gia91an
2013-09-12 20:30
#6

Har också hållt på med det och det var verkligen skit. Vi trodde vi sålde ett jättebra erbjudande som sedan visade sig inte stämde… Mamma som jobbade på samma ställe blev sjukskriven längre tid pga depression!

Annons:
[Moa-]
2013-09-12 23:40
#7

Alla arbeten är bättre än inget arbete. Personligen är jag hellre innesäljare än lokalvårdare om jag måste välja. Det moraliska får du själv stå för, jag har aldrig vilselett någon eller sagt något som är osant, trots att jag sålde med goda resultat. Du skapar ett behov alternativt sänker kostnader beroende på vad du säljer, inget som skiljer sig från butiker, marknadsföring, tv eller annat…

LillPom
2013-09-13 12:07
#8

Nja detta blir nog inte jpbet för mig :-) får leta vidare

yoanna
2013-09-13 14:39
#9

#9 Du kanske inte har jobbet nu? Men jag jobbade iaf som säljare i typ 3veckor, jag hatade jobbet varje sekund, tyckte verkligen att det var skittråkigt och segt. Men det positiva jag fick av det arbetet var ändå erfarenheten att prata och hantera alla olika typer av människor, vilket efter ett tag bidrog till att jag nu jobbar i butik. :)

LillPom
2013-09-13 15:04
#10

#9

Nej de var väl mest tiderna inte skulle funka… De sa nått annat på telefon än vad de erbjöd.  :)

Upp till toppen
Annons: