06. CV & Personligt Brev

Vad ska man skriva i en profil?

2013-08-15 12:52 #0 av: LillPom

Hej alla!

Jag har en ruta i mitt cv som heter profil... men jag har ingen ide vad jag ska skriva i den... en profil om mig? Men vad tycker ni ska vara med ? Vad är onödigt att ha med?

Anmäl
2013-08-15 16:35 #1 av: Halvdansken

Jag har en ruta i mitt cv som heter profil...

Vad menar du med det? Har du hämtat ett standardformulär, eller är det nåt som du ska fylla i via nätet, eller nåt som en firma skickat? Vad är de övriga sakerna du ska fylla i?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Anmäl
2013-08-15 17:00 #2 av: LillPom

De är en ansökans formulär.

Anmäl
2013-08-16 21:48 #3 av: VildaVittra

Här är ett exempel som jag skrev som min ena hunds CV där profil finns med. Du får i alla fall ett hum om vad som ska in där:

Don Casper, Uppsala

CV

Mål

Att hitta genvägen till Kina.

Man kommer långt på ett snyggt utseende.

Yrkeserfarenhet

Professionell gigolo 2010 -pågående
Grävmaskinist 2010 -så länge uppdraget att nå Kina pågår
Träflisproducent 2010 - pågående
Väckarklocka 2010 - pågående
Dörrvakt 2010 - pågående
Slädhund säsongsarbete

Utbildning

Charmkurs
Svenska för invandrare (SFI)

Språkkunskaper

Hundspråk - talar flytande
Spanska - flytande
Polska - hyfsat bra
Svenska - fattar inte ett ord

Datorkunskaper

Trasslar bara in mig i sladden och då mumlar matte något om att sälja mig till att bli köttkorv.

Utlandserfarenhet

Född i Malaga, Spanien. Flyttade till Sverige för jag ville se de vackra blonda svenskorna.

Ideella arbeten

Hjälper min miljömupp till matte med komposteringen.

Övrigt

Jag är en aktiv kille som bor i mitt eget harem. Trivs utmärkt i mitt nya land och försöker lära mig svenska.

Referenser

Que?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.