Annons:
Etikett14-arbetsvillkor
Läst 1278 ggr
zickan
2013-07-28 17:08

Inge semester men ersättning?

Hade en bekant som prata om att man kan få ersättning om Mn inte har semester under semester tiden kunde man få ut någon ersättning från 5000? Vad är detta för något och gäller det för alla yrken? Tänkte om det gällde mig? Vi har så dålig personal och svårt att få vikarie på personlig assistent jobbet jag har. Så jag kör min semester ersättning ditekt på lönen. I år tog jag bara en vecka semester pga personal strul. Kan man kompensation för att man varit arbetet behjälplig de andra 4 veckorna man borde tagit semester?

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Annons:
Lorita
2013-07-28 19:50
#1

du har rätt till fyra veckor sammanhängande semester under juni, juli eller augusti får du inte det så är det en förhandlingsfråga.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




Åsa S
2013-07-29 08:05
#2

En del får pengar för att skjuta upp semestern under tider då det är kris på personal ex under sommarmånaderna men man får inte byta ut semestern mot pengar det är ett brott mot arbetsrätten och det är enorma summor företaget får betala ifall brottet upptäcks de företag som vet om detta brukar inte ens våga föreslå något sådant för sina anställda

Upp till toppen
Annons: