Annons:
Etikett03-utbildning
Läst 2031 ggr
stillness
2013-07-15 13:07

Studentlån bankfällan

Studentlån= bankerna tjänar pengar

Allt mera människor tar student lån och utbildar sig för att få arbete fast i en finanskris era som är skapad av bankerna sparkar företag fler folk pga de kan ej ha råd och måste skära ner.

Du individen kan inte då betala tillbaka dina student lån och blir en slav till bankerna och det kan bli omöjligt att betala tillbaka lånen som då bara ökar i skuld i form av räntan höjs pga bankernas skapande inflation, alltså pengar blir mindre värda allt blir dyrare mat,hyra etc allt är skapat av bankerna.

Sanningen är att det inte finns några jobb Bankerna (Globalism) skapad av bilderberggruppen,Illuminati banker har tagit över allt.

Vakna gott folk!

Annons:
Halvdansken
2013-07-15 15:27
#1

Undrar vad det är jag håller på med på dagarna om det nu inte är ett jobb?

Som jag dessutom fick pga att jag läste på universitetet mha studielån.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

vallhund
2013-07-19 17:26
#2

O jag har betalt tbx CNS lån för två högskoleutbildningar redan.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

stillness
2013-07-21 13:20
#3

man höjer idag lånedelen av studiemedlem, detta är ingenting studenterna får utan det måste betala tillbaka sedan till Bankerna.

Så när vi hör att de har höjt Studiemedlen så har man bara höjt det studenterna får låna till det vill säga studenternas Skulder.

Halvdansken
2013-07-21 14:19
#4

Ja - och? Jag har också betalt tilbaka min lån. Det gör man nämligen, stillness.

Om jag skulle låna typ 30.000 av dig, skulle du då inte villa ha pengarna tillbaka, och kanske lite ränta på det?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

stillness
2013-07-22 07:56
#5

Haldansken, du har missat att Bankerna skapar pengar ifrån LUFT

detta är det största skandalen av alla tider.

Vi folket får betala tillbaka pengar+ränta till dem.

Skuld=Pengar för bankerna.

Privata bankerna ägda av Rotchilds,rockefeller tex the federal reserv som bla är kopplad till riksbanken lånar ut egna tryckta pengar utan eget värde och skuldsätter på detta vis regeringar samt dess folk.

Det är det vi ser idag då de skär ner på allting pga ekonomin.

Här har du en till detaljerad beskrivning om varifrån pengarna kommer ifrån. Del 1 nedan är mycket bra man kan sedan fortsätta se på youtube

Thaeri
2013-07-22 08:46
#6

Alltså… senast jag kollade efter var CSN och studielån något statligt, så vad har privata banker med det hela att göra?

Och ligger inte bidragsdelen kontra lånedelen fortfarande på 1/3 bidrag och 2/3 lån?

För den delen, blir det inflation blir ju skulden mindre sett till hur mycket pengar man har att röra sig med, så vad är problemet? Räntan? När det gäller studielån beror den på vad studiemedlen kostar för dem (om det inte har ändrat sig nyss, men det tror jag inte), så privata banker har återigen nada med detta att göra.

Annons:
Halvdansken
2013-07-22 09:58
#7

En gång till…

Stillness - om jag skulle låna typ 30.000 av dig, skulle du då inte villa ha pengarna tillbaka, och kanske lite ränta på det?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

vallhund
2013-07-23 04:31
#8

Studiemedel fungerar väl fortfarande som annuitetslån har jag för mig?

De är upplagda så att de skall vara återbetalda det året man fyller 50, minns inte när den regeln infördes, fanns inte när jag tog lån.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Halvdansken
2013-07-23 12:34
#9

Inte 50, pensionär tror jag. I varje fall den gamla typen som jag tog, men det kan ju givetvis ha ändrat sig.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Thaeri
2013-07-23 20:43
#10

Man kan välja att betala av snabbare också om man vill.

Och blir ens ekonomiska situation riktigt illa kan man få det avskrivet, men då krävs typ att man får skuldsanering, inte bara att man går på Soc ett tag.

Upp till toppen
Annons: