Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 2204 ggr
Nicollan
2013-07-15 04:25

Nattarbete, OK att sitta vid datorn/TV?

Jag jobbar som undersköterska på ett äldreboende, från 21 till 07. Under dessa timmar så går jag tre rundor då jag tittar till de boende, byter blöja, ger dryck osv. Vissa dagar har man städ och ibland gör man ju lite annat såsom att packa upp varor, fylla på i förråd, svara på larm och sådanna saker.
All tid därimellan är det alltså (oftast) lugnt. Finns inget att göra, så då brukar personalen fika och titta på TV.
Jag undrar vad ni tycker om att man tittar på TV eller surfar på datorn eller liknande.
Jag uppfattar att många tycker det är okej att läsa en bok eller titta på tv men på nåt sätt så är det "känsligare" om man skulle sitta vid datorn eller mobilen. Är det så? Eller vad tycker ni?

_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺

Annons:
Åsa S
2013-07-16 07:28
#1

Jag tycker det är helt ok

[Moa-]
2013-07-16 14:20
#2

Så länge du har full koll på läget och är beredd att avbryta det du håller på med så anser jag att det är helt okej att du sysselsätter dig när du inte har några arbetsuppgifter att utföra, annars är risken stor att man somnar istället…

martdat
2013-07-26 07:54
#3

finns inget att göra så ser jag inget fel i det. men offta kan jag tänka att det ändå finns att göra. städning? tvätt? bakning? sådant som inte hinns med under dagtid när de boende är vakna?

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

VildaVittra
2013-07-26 10:27
#4

#3 Många sysslor låter och kan störa de boende som sover. En trygghet för nattvandrarna är att de också vet var personalen sitter.

#0 Gör vad du vill, huvudsaken är att du håller dig vaken och alert.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

vallhund
2013-07-27 05:00
#5

Jag arbetar natt inom vården o våra arbetsuppgifter går ut på att föröka få patienterna att sova eller åtminstone varva ner. Det är mycket viktigt att vi sitter så till att vi har bra uppsyn/översyn av avdelningen samt att vi kan höra vad som ev låter, ljud som kommer från patienterna. vi måste alltså hålla oss vakna, hur vi gör det varierar. Själv surfar jag mest. När jag inte delar medicin, journalför/redovisar eller läser journaler.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Buffaomini
2013-07-31 00:53
#6

Som andra säger: om du kan uppfylla dina arbetsuppgifter och ha koll på läget så varför inte. Gör jag som arbetar som personlig assistent.

Annons:
Upp till toppen
Annons: