Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

01. Allmänt 02. Vägen till ett jobb 03. Utbildning 04. Yrken 05. Arbetsförmedlingen 06. CV & Personligt Brev 07. Anställningsintervju 08. Jobbsajter 09. Bemanningsföretag 10. Personal sökes 11. Praktik 12. Jag har fått jobb! 13. Fackförbund 14. Arbetsvillkor 15. A-kassa och andra bidrag 16. Försäkringskassan 17. Starta eget 18. Pension 19. Budgettips 20. Off topic (OT) 21. Presentationer 22. Om sajten & iFokus 23. Tävlingar!
01. Allmänt

Nattarbete, OK att sitta vid datorn/TV?

2013-07-15 04:25 #0 av: Nicollan

Jag jobbar som undersköterska på ett äldreboende, från 21 till 07. Under dessa timmar så går jag tre rundor då jag tittar till de boende, byter blöja, ger dryck osv. Vissa dagar har man städ och ibland gör man ju lite annat såsom att packa upp varor, fylla på i förråd, svara på larm och sådanna saker.
All tid därimellan är det alltså (oftast) lugnt. Finns inget att göra, så då brukar personalen fika och titta på TV.
Jag undrar vad ni tycker om att man tittar på TV eller surfar på datorn eller liknande.
Jag uppfattar att många tycker det är okej att läsa en bok eller titta på tv men på nåt sätt så är det "känsligare" om man skulle sitta vid datorn eller mobilen. Är det så? Eller vad tycker ni?

Anmäl
2013-07-16 07:28 #1 av: Åsa S

Jag tycker det är helt ok

Anmäl
2013-07-16 14:20 #2 av: [Moa-]

Så länge du har full koll på läget och är beredd att avbryta det du håller på med så anser jag att det är helt okej att du sysselsätter dig när du inte har några arbetsuppgifter att utföra, annars är risken stor att man somnar istället...

Anmäl
2013-07-26 07:54 #3 av: martdat

finns inget att göra så ser jag inget fel i det. men offta kan jag tänka att det ändå finns att göra. städning? tvätt? bakning? sådant som inte hinns med under dagtid när de boende är vakna?

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Anmäl
2013-07-26 10:27 #4 av: VildaVittra