Annons:
Etikett14-arbetsvillkor
Läst 1776 ggr
Halvdansken
7/14/13, 3:33 PM

Uppsagd igen... samma som förra året.

Förra året i juni blev ca 30 % av oss uppsagda. Jag också, men det drogs tillbaka efter 4 månader. Men så nu i slutet av juni var det dags igen, 60% denna gången.

Jag jobbar med IT, anställd av en indisk firma som givetvis skickar alla jobb till Indien, där det är billigare att utveckla IT system.
Om vi är lojala och lär upp en indier i vad vi jobbar med så får vi en extra månadslön när vi slutar.

Man blir så trött…. och det händer i hela IT-branschen, men det skrivs inget om det i tidningarna.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Annons:
Pelle Långlös
7/14/13, 3:35 PM
#1

Det finns bara ett plus i detta men det är det inte värt. Hoppas du får behålla jobbet.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Halvdansken
7/14/13, 3:53 PM
#2

Det vill jag inte. De indiska cheferna skyller på oss, att vi kostar för mycket, har för mycket semester, begär övertidsersättning, inte har ansökt om lönenedgång (jodå!!) osv.

Plus att det som sagt är andra gången. man kan inte leva med att bli uppsagd en gång per år. Tyvärr har de lyckats splittra ett "deam team" fullständigt.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Pelle Långlös
7/14/13, 3:58 PM
#3

Usch vad tråkigt. Men om du inte vill stanna (uppfattade jag dig rätt nu?) så lär upp en indier så får du lite mera pengar som kan vara bra när du söker jobb någon annanstans.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Halvdansken
7/14/13, 4:21 PM
#4

Jodå, jag söker, det ska nog ordna sig. Tyvärr har min man råkat ut för samma sak.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Pelle Långlös
7/14/13, 4:38 PM
#5

Det var ju tråkigt det med. Hoppas ni hittar något bra.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

martdat
7/14/13, 9:36 PM
#6

aldrig att jag skulle lära upp en som ska överta mitt jobb när jag får gå-. det försökta kommunen med när jag hade vikariat en gång och de bytte ut mig mot en LASad. hahha. skulle inte troooo det.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Annons:
Halvdansken
7/14/13, 11:44 PM
#7

#6. Svårt att komma undan. Det enda man kan hoppas är att hitta ett nytt jobb så fort som möjligt.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

martdat
7/15/13, 6:53 AM
#8

#7 ja du har väll uppsägningstiden . det hade ju inte jag . … vikariatet förlängdes i perioder.
 Lycka till men nytt och bättre jobb :)

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Upp till toppen
Annons: