Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 1490 ggr
LindaNov
5/18/13, 9:19 AM

arbetslös 2.5 år

Hej. Jag är 33 år och utbildad undersköterska. Blev färdig 2008 med goda betygsedan dess har jag arbetat sommar 2 somrar i rad. Plus förlängt på sjukhus då de trivdes bra med mig. Nu. Har jag snart varit arbetslös 2,5 år och jag har sökt många många jobb. Varit på otaliga intervjuer och fått veta att det var hårfint mellan mig och en annan på flera ställen. Jag har 3 barn att försörja och det är psykiskt jobbigt att aldrig få ett jobb. Känner mig värdelös och utnyttjad som sommarvikarie. Varför duger inte jag?

Annons:
[Moa-]
5/18/13, 2:28 PM
#1

Har du inte fått eller har du inte sökt sommarvikariat de två senaste åren?

Har du skrivit in dig som timvikarie?

LindaNov
5/18/13, 11:26 PM
#2

Hej. Jag har gjort allt. Känns tröstlöst allt bara.

[Moa-]
5/18/13, 11:39 PM
#3

Det låter märkligt, utbildad personal brukar alltid vara en bristvara på vårdboenden… 

Har du övervägt att utbilda dig till sjuksköterska, där är behovet av personal akut…

[ShinoLang]
5/20/13, 2:14 PM
#4

Söker du i hela landet eller mer där du bor? 🤔🙂

LindaNov
5/20/13, 3:47 PM
#5

Jag kan inte flytta. Jag har min man och våra 3 barn och ingen bil. Tyvärr

[Moa-]
5/20/13, 3:52 PM
#6

Ett förslag är att veckopendla under en period för att få in en fot, det är alltid lättare att få ett nytt arbete när man redan har ett, än när man är arbetslös.

Annons:
Timmorn
6/1/13, 12:51 PM
#7

Vet inte om du har gjort det, men sök jobb som typ personlig assistent etc.? Brukar ju finnas sådana jobb lite överallt. Då blir det lite pengar i kassan i alla fall och det blir enklare att söka andra jobb.

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

Juliasundstrom
6/3/13, 5:30 PM
#8

Jag är är också undersköterska och har för tillfället tre olika jobb. Mitt tips är att kontakta chefen inom habiliteringen där du bor, de brukar ha ont om avlösare för funktionshindrade barn. Iallafall här där jag bor :) Bara ett litet tips och det är ett väldigt kul och givande arbete!

Medarbetare på Skolios Ifokus.

Upp till toppen
Annons: