Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 1960 ggr
Yolle
4/22/13, 6:22 PM

militär något för mig?

Jag funderar på att eventuellt söka mig till det militära. Tänkte att det vore superkul att vara en del av dem som får sitta till häst. Älskar djur över allt annat. Men vad krävs? Just nu läser jag upp mina betyg från gymnasiet på folkhögskola. Ställer det till det för mig? Jag medicineras dessutom för bipoläritet. Jag har koll på det, för det mesta iaf. Ibland bubblar saker över. Men jag har lärt mig vad som triggar skoven. Gör det att det blir helt kört för mig. När jag jobbar med djur är jag kolugn. Så jag tror att jag kanske skulle klara av det bättre än att vara vanlig militär. Finns det speciella krav på kroppen? Jag år mullig och inte i världens bästa form. Men hade jag haft råd hade jag skaffat gymkort. Utöver detta är jag 21 år. Är jag för gammal?

Det blir inte lättare, men DU blir bättre.

Annons:
[Moa-]
4/22/13, 6:51 PM
#1

Jag tror tyvärr att bipoläriteten hindrar dig från militärtjänst då pålitlighet är något de uppger som fundamentalt. Här kan du läsa om test och undersökningar som genomförs vid ansökan till GMU (Grundläggande Militär Utbildning).

Halvdansken
4/24/13, 9:55 PM
#2

Finns det nåt kavalleri kvar inom militäret? Mer än till uppvisning?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[III]
5/13/13, 12:56 AM
#3

Ja, du ska ju vara intresserad av det också. Tycker du om att ligga ute i fält i ett knäppetält med mygg och äta jägarsnus. Sitta eldavkt och sova 3 timmar på en natt, för att sedan bli väckt, klä på sig fort och ut för att försvara området.

Går också att söka till Hemvärnet, där man har övning 2 ggr om året, ) Bilkåren, Sjukvårdare, Soldat, Kock osv) Åka på kurser/utbildningar. Träffas 1 gång i veckan för att snacka skit och umgås. Du ska ju ha god kondition, springa 2 km på 8 minuter tror jag att det är osv.

Att enbart gilla hästar, räcker inte. :P

Upp till toppen
Annons: