Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 1376 ggr
deeremf
4/15/13, 1:42 PM

flytta för jobbet

Hej

Nu ska jag på jobbintervju på torsdag, problemet är att det är i Stockholm, därför är jag smått nyfiken var man kan hitta en okej stor lägenhet i eller utanför Stockholm billigt.

Annons:
Halvdansken
4/15/13, 4:59 PM
#1

Förorterna nånstans. Hur mycket har du att köpa för? Att hitta en hyreslägenhet torde vara nästan omöjligt. Kolla Hemnet/Blocket och sånt efter 2a hands i så fall, det är nog det enklaste.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

deeremf
4/15/13, 5:29 PM
#2

#1 hyra är nog det enda alternativet jag har för ögonblicket.

Åsa S
4/17/13, 9:09 AM
#3

Stor lägenhet för lågt pris lär man ju inte hitta i stockholmstrakten har sett små 20kvm stora ettor uthyras för 7000-8000kr i andra hand.

Inneboende är väl sånt som brukar vara lättast hitta ifall man behöver boende snabbt.

Annars är ju ett alternativ att du tittar på de orter med bra tågkommunikation där du kan köpa pendlarkort. Visst det brukar vara dyra pendelkort hos ex. SJ men kan du hitta bra och billigt boende går det ju på ett ut. Träffade en dam som pendlade från vagnhärad till stockholm och det lät förfärligt långt för mig men vi kom fram till att vi hade ungefär lika lång pendlingstid (jag bor i kungsängen och hade ju några byten medans hon kunde sitta och bara åka hela vägen)

VildaVittra
4/17/13, 10:49 AM
#4

Kolla på kranskommunerna så som Norrtälje osv. För i Sthlm är det i princip omöjligt om du inte köper svart eller betalar ockerpriser för andra hand. 

Vart ska du jobba någonstans  Sthlm? Lättare att råda om bostadsort om man vet vilken del.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Upp till toppen
Annons: