Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

01. Allmänt 02. Vägen till ett jobb 03. Utbildning 04. Yrken 05. Arbetsförmedlingen 06. CV & Personligt Brev 07. Anställningsintervju 08. Jobbsajter 09. Bemanningsföretag 10. Personal sökes 11. Praktik 12. Jag har fått jobb! 13. Fackförbund 14. Arbetsvillkor 15. A-kassa och andra bidrag 16. Försäkringskassan 17. Starta eget 18. Pension 19. Budgettips 20. Off topic (OT) 21. Presentationer 22. Om sajten & iFokus 23. Tävlingar!
01. Allmänt

flytta för jobbet

2013-04-15 13:42 #0 av: deeremf

Hej

Nu ska jag på jobbintervju på torsdag, problemet är att det är i Stockholm, därför är jag smått nyfiken var man kan hitta en okej stor lägenhet i eller utanför Stockholm billigt.

Anmäl
2013-04-15 16:59 #1 av: Halvdansken

Förorterna nånstans. Hur mycket har du att köpa för? Att hitta en hyreslägenhet torde vara nästan omöjligt. Kolla Hemnet/Blocket och sånt efter 2a hands i så fall, det är nog det enklaste.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Anmäl
2013-04-15 17:29 #2 av: deeremf

#1 hyra är nog det enda alternativet jag har för ögonblicket.

Anmäl
2013-04-17 09:09 #3 av: Åsa S

Stor lägenhet för lågt pris lär man ju inte hitta i stockholmstrakten har sett små 20kvm stora ettor uthyras för 7000-8000kr i andra hand.

Inneboende är väl sånt som brukar vara lättast hitta ifall man behöver boende snabbt.

Annars är ju ett alternativ att du tittar på de orter med bra tågkommunikation där du kan köpa pendlarkort. Visst det brukar vara dyra pendelkort hos ex. SJ men kan du hitta bra och billigt boende går det ju på ett ut. Träffade en dam som pendlade från vagnhärad till stockholm och det lät förfärligt långt för mig men vi kom fram till att vi hade ungefär lika lång pendlingstid (jag bor i kungsängen och hade ju några byten medans hon kunde sitta och bara åka hela vägen)

Anmäl
2013-04-17 10:49 #4 av: VildaVittra

Kolla på kranskommunerna så som Norrtälje osv. För i Sthlm är det i princip omöjligt om du inte köper svart eller betalar ockerpriser för andra hand. 

Vart ska du jobba någonstans  Sthlm? Lättare att råda om bostadsort om man vet vilken del.

Vad hjälper det mig om jag hatar dig? Det rör dig inte i ryggen – men jag mår dåligt. Så, medvetet eller omedvetet så gör jag inte det.- Hédi Fried, överlevande från Auschwitz

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.