Annons:
Etikett02-vägen-till-ett-jobb
Läst 1491 ggr
[Murvel]
2013-04-12 09:11

Tips för jobb i matvarubutik..?

Hej,

vad för personliga egenskaper bör jag framhäva om jag vill jobba i livsmedelsaffär/matvarubutik? Jag har ingen kassaerfarenhet och knappt några tidigare referenser alls - kan det gå ändå?

Brukar personalansvariga på livsmedelskedjor som Konsum/Ica vara på plats i en enskild butik eller bör jag försöka nå denne per telefon i stället?

Annons:
Åsa S
2013-04-12 19:25
#1

Stresstålig

 God fysik (det är sällan man bara sitter i kassan eftersom man ju inte får sitta i kassan i flera timmar i sträck utan man måste ofta varva med att fylla på varor mm. och mycket i en matbutik är tungt, sprängde blodkärl i njurarna när jag lyfte mjölkbackar på Willys men jag är rättså liten själv).

Ha tålamod med struliga kunder.

Vara serviceinriktad

Flexibel när det gäller arbetstider ses nog ofta som ett plus ofta börjar ju leveranserna komma innan kl 6 och man har butiken öppet till sent på kvällarna så kan man jobba de flesta timmar som det behövs folk är väl det positivt.

Ofta är det butikschefen som är den personalansvarige och JA ofta finns de på plats i butiken men inte hela tiden många butiker har ju öppet nästan dygnet runt 7dagar i veckan.

Upp till toppen
Annons: