Annons:
Etikett02-vägen-till-ett-jobb
Läst 2184 ggr
ElinP
4/11/13, 12:53 AM

Extra jobb

Hej på er!

Jag är en 17 årig glad tjej från Uppsala som letar efter ett extra jobb, gärna kvällar och em. Har lite erfarenhet, och är en driven tjej men har ingen aning om hur man kommer ut i arbetslivet.

Det är inte så uppmuntrande heller när man hör sina kompisar ha ansökt på över 30 platser för sommarjobb men inte fått något napp. Några användbara tips? Allt som kan hjälpa uppskattas verkligen!

Kram!

Elin

Annons:
Josse5233
4/12/13, 10:19 PM
#1

Sitter i samma sits. :) Har skrivit till några matbutiker men de hade inget ledigt för tillfället.

Ha en trevlig dag! 

Åsa S
4/12/13, 10:51 PM
#2

Jobb kväll em låter som kanske telefonsäljares arbetstider. Inget vidare jobb men de verkar inte ha så stora krav på tidigare arbetslivserfarenhet.

(och 30 jobb är ingenting att söka, jag var arbetslös i höstas och jag sökte 5jobb/dag och efter 2mån fick jag ett föräldravikariat på 1år och jag har arbetslivserfarenhet + högskoleutbildning. Man kan behöva söka 100-tals jobb för att få 1st)

deeremf
4/15/13, 9:33 AM
#3

#2 har också jobbat inom telefonsälj, viktigt att passa på så man får ett jobb med en grundlön och inte bara provision. Men lätt att få jobb inom det ja.

Nosen
5/14/13, 6:37 PM
#4

Fråga på restauranger om de behöver fler i disken. Brukar vara kvällspass och det är inte så svårt att lära sig. Men mycket spring och stress :) Men jag ser det som ett gympass man får betalt för ;)

Upp till toppen
Annons: