Annons:
Etikett03-utbildning
Läst 1843 ggr
Jamie+Engla
4/10/13, 1:54 PM

Vad vill jag bli?

Snart så är det dags att välja gymnasium/vidareutbildning och jag har ingen aning om vad jag ska välja! (går i 8:an)

Någonting med djur;

Jag har haft djur hela livet och då har det inte varit familjens utan mina! som jag tog hand om själv och gör det fortfarande. Hund fick jag som 7 åring och häst vid 3. (som jag fixa helt själv vid 5 med mockning o matning osv)          

Jag har fortfarande djur såsom 4 akvarier och hunduppfödare på en liten ras och en stor. Haft hunduppfödning av flera olika raser och jag har varit mycket framgångsrik inom hundsport. Hästarna (hade då fått en arab vid 7 års ålder) såldes när jag fyllt 9 eftersom pappa flytta. Men för ett år sedan fick jag en chans att hantera ett stuteri. Och har då varit med från betäckning till föl, unghästhållning, hingstprov, inkörning, inridning, sjukdommar, vidare utbildning, hästhållning, utställning, avel så som genitik-stamtavlor mm, tills den dagen då man måste ta beslutet att avlivning är det bästa för hästen, eller att hästen blir gammal. Och sedan en månad tillbaka tar jag privatlektioner i ridning då jag inte ridit sedan mina egna hästar såldes.

Kockerska/Bagare/konditor

Ja också mat och bakelser är jag intresserad av, hela livet har jag varit intresserad och kommer gärna på nya recept eller förbättrat recept. Ska någonting i klassen ske som har med detta att göra så kollar alla på mig och säger: "-OOOO kan inte du göra.." "-Men de är såå gott, du kan väl.." mm.

Jag tar gärna mina egna vägar och är påhittig, duktig på att dekorera och att blanda ortoliga smaker med andra för att gammla recept ska få lite WOW som den saknar efter alla sina år som favorit, eller helt enkelt göra en mindre favorit till den stora!

Från och med klass 8 har vi haft hemkunskap som ämne, där vi både bakar och lagar mat. Min lärare blir förvånad och överraskad varje gång vi har hemkunskap, eftersom jag gärna gör saker som hon inte själv hade tänkt på att göra med den maträtten tex. Hon ska inte smaka det vi gjort eftersom hon ska bedömma utförandet, men det är ganska ofta hon vill provsmaka när jag gjort något nytt med hennes recept, och det är ganska ofta jag får skriva om hennes recept :)

Mitt betyg efter ett halvår i hemkunskap är A+

Vad tror ni blir bäst? Har väldigt svårt för att välja mellan detta :|

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Annons:
Josse5233
4/12/13, 10:24 PM
#1

Det är svårt det där med att välja gymnasium. :)
Jag valde livsmedel men har sökt musik så jag kanske går om i ettan i höst. Är precis som du väldigt intresserad av djur.
Det enda tips jag kan ge är att lyssna på sitt hjärta. Förr eller senare så kommer du nog fram till ett svar. :)

Ha en trevlig dag! 

deeremf
4/15/13, 9:36 AM
#2

#0 som de säger till oss här (vuxendagis för AF) du kan ju se efter en lösning som gör att du kan driva med båda dela.

VildaVittra
4/17/13, 11:06 AM
#3

När du väljer vilken inriktning, så tänk på vad som är lättast att ex flytta med, inrikes eller utrikes. Vilket kommer passa ihop med familj och barn i framtiden. Vilket yrke ser bankerna bäst på? För du kan ju vilja ta lån för att köpa en bostad. Vilket yrke kan du ha om du i värsta fall skadar dig? Eller blir utbränd.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

elli-kleo
4/17/13, 6:23 PM
#4

A+ är inget betyg. Antar att du menar A ;)

- Medarbetare på Fälttävlan ifokus

Jamie+Engla
4/17/13, 8:03 PM
#5

#4 Hon sa A+ men har ju inte de på papper :)

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Upp till toppen
Annons: