Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 2108 ggr
Malinolsn
3/15/13, 9:30 PM

Söka vikariat?

Till veckan ska jag ut och söka vikariat/jobb för första gången. 
Ska gå runt till tre stycken förskolor här på orten, men har i princip ingen aning om vad jag ska säga. 
Har hört av min pappa att det är brist på vikarier, då min lillasyster går på en utav förskolorna. 
Förskolorna samarbetar med varandra, personalen hoppar emellan lokalerna osv, så det finns ju en chans för mig hos alla tre. 

Kan man vara så "fräck" och säga rakt ut att man har hört att det är brist på vikarier? 
Det känns som sagt lite fräckt, men vad ska jag börja med att säga när jag kommer dit? 
Är född och uppvuxen i denna ort, och många av mina gamla dagisfröknar jobbar fortfarande kvar, så dom kommer ju ha ett hum om vem jag är. 
Vad kan vara bra att nämna när jag är där osv? 
Några tips? 🙂

Annons:
[Sol69]
3/15/13, 9:35 PM
#1

I många kommuner finns det en vikariebank. där de samlar alla timvikarier. så sök på kommunens hemsida så hittar du troligen information om hur du ska söka jobbet. är inte ofta de får boka personalen själva om det är kommunalverksamhet. 🙂

Lycka till..

kram sol

Malinolsn
3/15/13, 9:48 PM
#2

#1 Sidan är tyvärr totalt ouppdaterad 😕 
I alla fall på förskole- och skolfronten, tyvärr verkar dessa bortprioriteras här.. 
Jag vet att dom söker, fröknarna fullkomligt skriker efter vikarier, och många börjar bli utbrända pga bristen. MEN, kommunen tiger som muren om att det behövs..

Såklart räknar jag ju inte med att personalen i sig ska anställa mig bara sådär, men jag tänkte gå dit och visa upp mig, så dom vet att det är jag som vill ha ett vikariat, och kanske lägga ett gott ord för mig hos deras verksamhetschef. 😇
Tänkte även få kontaktuppgifter till verksamhetschefen när jag är där 🙂

Upp till toppen
Annons: