Annons:
Etikett02-vägen-till-ett-jobb
Läst 1771 ggr
mikkan01
2013-03-04 20:04

Extrajobb..

Hallådär!

Har tröttnat lite på skolan och vill komma ut i arbetslivet, tjäna in lite pengar så jag har en inkomst och kan flytta hemifrån. Är 19 år och har aldrig haft ett jobb förut, har haft en hel del praktikplatser via skolan dock (räknas det?). 
Studerar på gymnasiet och det innebär en hel del praktik, när jag slutar om dagarna har jag ingen aning om ibland och det blir väldigt olika bland tiderna, studerar till lastbilschaffis.

Tänker mig lite kvällsjobb/helgsjobb…vart finns dom? Tänker mig butik av något slag lr. lagerjobb. Finns det något annat man som är värt att kolla upp? Vad kan man tänka sig att tjäna på extrajobb? 
=)

~mikkan

Annons:
martdat
2013-03-15 06:57
#1

hotellreseptionist? vi har offta studenter till helgpassen. upplärning får man på plats.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

mikkan01
2013-03-15 08:34
#2

Hade kunnat vara något!🙂

Ska kolla om jag hittar något kul till sommaren, annars blir det truckjobb på lager…verkar det finnas gott om.

~mikkan

Swadika
2013-03-15 21:37
#3

Telefonförsäljare, jag jobbade 16-21 ett tag, det var tufft men om man är duktig kan man tjäna en jäkla massa pengar :) Det är inga krav och enkelt att få jobb, man blir upplärd på plats och får nästan ett manus att följa (i alla fall där jag var) det enda man ska se till är att man får lön även om man inte säljer något :) En kompis till mig jobbade i fyra veckor, hon sålde inget men jobbade, och hon fick inte ett öre efter dessa veckor.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

mikkan01
2013-03-15 22:11
#4

Telefonförsäljare skulle jag inte klara av…vågar inte ringa folk jag inte känner ☺️

~mikkan

Swadika
2013-03-15 22:17
#5

Jag har telefonfobi, jag kan inte prata i telefon knappt med familjen. Men fördelen är att man inte själv behöver ringa utan är en dator som ringer upp och man går in som i en "roll" eftersom man vet vad man ska säga så går det på automatik efter några gånger :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

[Murvel]
2013-04-10 23:34
#6

#5. Jag har också telefonfobi! Men den övervann jag faktiskt, delvis med hjälp av att jag tvingade mig själv att ta det enda jobb jag fick - telefonintervjuare. Dock har vi inte automatiskt uppringningssystem utan ringer manuellt på datorn. Skulle dock inte palla försäljning, men telefonintervjuare kan rent av vara rätt kul och man slipper sälja  - om man nu inte gillar sådant.

Annons:
deeremf
2013-04-15 09:43
#7

vad med lagerarbetare, de söker väldigt ofta extrajobbare.

Upp till toppen
Annons: