Annons:
Etikett06-cv-personligt-brev
Läst 2592 ggr
StrongHearts
2/17/13, 2:39 PM

personligt brev ensamstående

hej

jag håller på med personligt brev men det går segt :( det är till intresseanmälan för sommarjobb

hur tusan kan man formulera att man är ensamstående och göra detta till en fördel istället för en nackdel?

bör jag nämna att jag har barnvakt vid behov (eftersom lillan inte börjar dagis förrens till hösten) och att jag bara kan jobba kvällar/helger just nu?

Annons:
Åsa S
2/17/13, 2:44 PM
#1

Om det är ett jobb du söker där det går att bara jobba kväll/helg ser jag ingen anledning att överhuvudtaget nämna din civilstatus eller om du har barn eller ej i ansökningshandlingarna det är din kompetens du ska lyfta fram inte om du är gift eller ej eller om du har barn, sånt kan tas upp på en ev. intervju.

Mattiasjoh
2/19/13, 3:25 PM
#2

Hej,

Som Åsa S säger så finns det ingen anledning att ange civilstatus. Fokusera på att lyfta fram fördelarna med att anställa dig. I en intervju så kommer rekryteraren antagligen ställa mer frågor om dig. Om du vill ha fler tips till ditt personliga brev så kan du besöka min blogg här.

qawqaw
3/7/13, 3:43 PM
#3

Jag har slutat skriva både ålder och att jag ens har barn för det har dom inget med att göra tycker jag, jag har slutat skriva om mina intressen och skriver bara saker som lyfter fram mina egenskaper och kunskaper gällande arbetet jag söker.

Aleya
5/31/17, 6:11 AM
#4

Anger aldrig ålder eller civilstånd.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

vendelay
6/12/17, 10:19 PM
#5

Jag tycker inte heller att du bör ange civilstatus eller liknande. Det har de ingenting att göra med.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Upp till toppen
Annons: