Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

01. Allmänt 02. Vägen till ett jobb 03. Utbildning 04. Yrken 05. Arbetsförmedlingen 06. CV & Personligt Brev 07. Anställningsintervju 08. Jobbsajter 09. Bemanningsföretag 10. Personal sökes 11. Praktik 12. Jag har fått jobb! 13. Fackförbund 14. Arbetsvillkor 15. A-kassa och andra bidrag 16. Försäkringskassan 17. Starta eget 18. Pension 19. Budgettips 20. Off topic (OT) 21. Presentationer 22. Om sajten & iFokus 23. Tävlingar!
06. CV & Personligt Brev

personligt brev ensamstående

2013-02-17 14:39 #0 av: StrongHearts

hej

jag håller på med personligt brev men det går segt :( det är till intresseanmälan för sommarjobb

hur tusan kan man formulera att man är ensamstående och göra detta till en fördel istället för en nackdel?

bör jag nämna att jag har barnvakt vid behov (eftersom lillan inte börjar dagis förrens till hösten) och att jag bara kan jobba kvällar/helger just nu?

Anmäl
2013-02-17 14:44 #1 av: Åsa S

Om det är ett jobb du söker där det går att bara jobba kväll/helg ser jag ingen anledning att överhuvudtaget nämna din civilstatus eller om du har barn eller ej i ansökningshandlingarna det är din kompetens du ska lyfta fram inte om du är gift eller ej eller om du har barn, sånt kan tas upp på en ev. intervju.

Anmäl
2013-02-19 15:25 #2 av: Mattiasjoh

Hej,

Som Åsa S säger så finns det ingen anledning att ange civilstatus. Fokusera på att lyfta fram fördelarna med att anställa dig. I en intervju så kommer rekryteraren antagligen ställa mer frågor om dig. Om du vill ha fler tips till ditt personliga brev så kan du besöka min blogg här.

Anmäl
2013-03-07 15:43 #3 av: qawqaw

Jag har slutat skriva både ålder och att jag ens har barn för det har dom inget med att göra tycker jag, jag har slutat skriva om mina intressen och skriver bara saker som lyfter fram mina egenskaper och kunskaper gällande arbetet jag söker.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.