Annons:
Etikett02-vägen-till-ett-jobb
Läst 2201 ggr
Nattaspoker
1/30/13, 10:40 AM

Söker sommarjobb/arbete

Hejsan!
Mitt namn är Natalie. Jag söker arbete i kalmar och nybro trakterna.
Jag är utbildad djurvårdare men söker även som restaung, butik och andra roliga, spännande jobb.

Som person är jag pigg, glad och ansvarsfull. Med mina tidigare erfarenheter är jag till stor hjälp där kundkontakt, att kunna arbeta i högt tempo, lyhörd stämmer in helt på mig. Jag ser fram emot att få arbete med andra människor och få dela glädje och skratt tillsammans. Jag arbetar bra i både grupp och självständigt.

Har ni några tipps om vart jag kan söka eller hitta dem lediga jobben så hör gärna av er. Jag har nu sökt i över ett halv år på många olika sätt men har inte lyckats. Arbetsförmedlingen är utesluten då bara 13% av alla företag och jobb annonseras där.

Tyvärr kunde jag inte bifoga mitt cv så ni kunde ha matchat om ni har något försag men kanske känner ni någon egen företagare i närheten?

Annons:
Halvdansken
2/2/13, 4:01 PM
#1

Tål du kritik?

Om du skickar ut CV till firmor, så stava egennamn med stor bokstav (Nybro, Kalmar) och särskriv inte.

Du "söker även som restaung". Vad betyder det? Inom restaurang heter det.

Stavningskontroll (tips, inte tipps, restaurang/restaurant inte "restaung").

Lär dig skilladen på de och dem.

Om du är utbildad djurvårdare, söker du på katt/hundhem, veterinärkliniker eller vad det nu kan vara?

Hur gammal är du, det kan ha betydelse för vissa jobb.

Varför kan du inte bifoga CV?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Åsa S
2/3/13, 10:01 AM
#2

Jo och arbetsförmedlingen ska du inte skrota, gå dit ifall du inte gjort det och skriv in dig. Du kan få jobbcoach och dyl via arbetsförmedlingen som hjälper dig hitta vägar att söka arbete + det finns ju praktikprogram för ungdomar mm. och det finns ju de som får jobb via sin praktik + de kan ju även hjälpa dig utreda ifall din utbildning funkar på arbetsmarknaden kan ju hända det finns så få jobb inom ditt område där du vill bo att det kanske är vettigt satsa på någon annan utbildning med.

En jobbcoach via arbetsförmedlingen kan även hjälpa dig utforma ett bra CV utan stavfel (för många arbetsgivare slänger CV:n ganska snabbt ifall de inte är rättstavade).

Nattaspoker
2/5/13, 12:09 PM
#3

Okej. Detta är självklart inte det riktigt cv utan bara på ett ungefär. I cv ska personuppgifter finnas med vilket jag inte skriver ut här. 

Jag är inskriven på af och går hos jobbcoach men det har inte gett mig något resultat och därför har jag börjat utesluta detta alternativ och testar annat.  

Mitt cv kunde inte bifogas av någon anledning på denna sidan så det jag har skrivit är inte mitt cv utan bara lite uppgifter om mig.

Nattaspoker
2/8/13, 8:03 PM
#4

Hur tar men bort inlägget gott folk?

leemland
2/8/13, 8:50 PM
#5

#4 Det får du be Sajtvärd eller Medarbetare om. :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Nattaspoker
2/12/13, 2:09 PM
#6

hur går man till vägar ?

Annons:
leemland
2/12/13, 2:50 PM
#7

Gå in på Om sajten uppe till vänster och sedan trycker du på någon av bilderna som visar Sajtvärd eller Medarbetare . Och så kontaktar du dom på deras sida :) 

Lycka till :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Katthemsmatten
2/14/13, 3:19 PM
#8

Har du testat olika jobbsiter på nätet? Lägg upp ditt CV där.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Upp till toppen
Annons: