Annons:
Etikett03-utbildning
Läst 4069 ggr
qawqaw
2012-12-21 09:23

Matematik 1a/b/c???

Jag läste aldrig matematik B på gymnasiet och tänkte nu göra det på distans men vad ska man kolla efter? Vad innebär matematik 1b och samma gäller naturkunskap B där jag istället hiittar 1a,b,c och iblan 2??

Annons:
fidojunior
2012-12-21 10:39
#1

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

deeman
2013-02-07 14:48
#2

Vad jag fått höra är att typ Matematik 1b VUX,
motsvarar tidigare Matematik A

/Daniel

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


[Moa-]
2013-02-08 19:19
#3

deeman; har du någon källa på det, för det stämmer ej med den offentliga informationen? Skall inte komvux motsvara gymnasieutbildningen? (Givet att det är gymnasieutbildningen som läses in.)

deeman
2013-02-08 23:28
#4

Min källa är en lärare och bekant som jobbar som studievägledare inom Komvux.  Varför påstår du att det inte stämmer och vad skulle Matematik 1b, VUX i så fall motsvara mot tidigare betygssystem? 

I Gymnasiet så läste man ju i princip något som hetter Matematik A? 

Det är bara det, att det numera har delats in i sektioner där t. ex Matematik 1a i stort sett är baserat på grunder, medan matematik 1b fortsätter med f d benämnda Matematik A och går in något på Matematik B. 

Grunder för Matematik A fick man redan bekanta sig med i grundskolan. Vet inte riktig vad du menar med din fråga, ring din kommunala studievägledare för mer info, de borde veta mer i detalj. men jag antar att Matematik 1c motsvarar tidigare Matematik B.

Alternativt att steg 2 mostvarar en B till C-del osv.
Kolla med din lokala studievägledare.

/Daniel

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


[Moa-]
2013-02-09 10:48
#5

deeman; nej, är det korta svaret.