Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

01. Allmänt 02. Vägen till ett jobb 03. Utbildning 04. Yrken 05. Arbetsförmedlingen 06. CV & Personligt Brev 07. Anställningsintervju 08. Jobbsajter 09. Bemanningsföretag 10. Personal sökes 11. Praktik 12. Jag har fått jobb! 13. Fackförbund 14. Arbetsvillkor 15. A-kassa och andra bidrag 16. Försäkringskassan 17. Starta eget 18. Pension 19. Budgettips 20. Off topic (OT) 21. Presentationer 22. Om sajten & iFokus 23. Tävlingar!
14. Arbetsvillkor

Frustrerad

2012-12-07 17:43 #0 av: puffan

Hej

Jag undrar lite över det här med om man varit långtidssjukskriven o kommer tillbaka till sitt jobb inom den privata hemtjänsten o upptäcker att jag som har en tjänst på 75%,,jag har knappt nånting o göra!? oerhört märkligt...när jag blev sjuk så satte dom in en vikarie givetvis o det är noga med  så gott det går med samma människor när man jobbar med gamla det förstår jag,men jag är tillbaka o har jobbat halvtid först i 4 v o nu går jag full tid 75%..vet någon vad som gäller såna här gånger,,det är väl inte riktigt att jag som fastanställd ska behöva fundera över hur många timmar jag får jobba nästa vecka??

Jag kan ju tycka att jag går före vikarierna,,tacksam för svar

Anmäl
2012-12-14 15:05 #1 av: [Qimsid]

Har du ett fast schema och är anställd 75% har du rätt att stanna på jobbet de antal timmar du är bokad och därmed få betalt!

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.