Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

01. Allmänt 02. Vägen till ett jobb 03. Utbildning 04. Yrken 05. Arbetsförmedlingen 06. CV & Personligt Brev 07. Anställningsintervju 08. Jobbsajter 09. Bemanningsföretag 10. Personal sökes 11. Praktik 12. Jag har fått jobb! 13. Fackförbund 14. Arbetsvillkor 15. A-kassa och andra bidrag 16. Försäkringskassan 17. Starta eget 18. Pension 19. Budgettips 20. Off topic (OT) 21. Presentationer 22. Om sajten & iFokus 23. Tävlingar!
04. Yrken

Receptionist

2012-12-02 21:10 #0 av: pistenbully

För många år sedan då jag var arbetslös funderade jag på att gå en utbildning till receptionist hos arbetsförmedlingen.

Jag älskar kundservice och tror detta skulle passa bra ihop med mina kroppsliga begränsningar.

Men hur är detta yrke egentligen? Det är ju självklart att det är olika beroende vart man sitter som receptionist, men hur är det rent allmänt? Vad är det för arbetsuppgifter?

Jag är nyfiken på detta yrke!

Anmäl
2012-12-03 11:38 #1 av: mollymay

Min pojkvän jobbar i repan på ett stort internationellt företag i Sthlm. Han får göra allt ifrån att fylla på kaffemaskinerna och beställa luncher till att boka konferensrum till möten.

Det är ju ett väldigt stillasittande jobb och ibland är det inte så mycket att göra, i alla fall om man jobbar på ett så stort företag som min pojkvän gör.
Så jag skulle rekomendera dig att jobba på ett mindre företag då det kanske är lite fler och mer varierade uppgifter (man är ju i princip allt-i-allo) och inte så stillasittande.

Lycka till!

/Malin, medarbetare på Bulldogg iFokus

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.