Annons:
Etikett03-utbildning
Läst 2640 ggr
[luneri]
2012-11-15 19:28

Osäker på min utbildning

Jag började en förskollärarutbildning nu i höstas. Jag har inte mycket barnerfarenhet sen tidigare, men tänkte att det kunde vara ett bra och givande jobb samtidigt som det e lätt att få jobb.

Nu har jag snart gått en hel termin, och jag funderar om detta verkligen är rätt för mig. Barnen är jättesöta att jobba med, men det känns inte riktigt som mitt typ av yrke ändå när jag går på ren magkänsla.

Sedan är jag ganska ljudkänslig. Jag har gått på praktik några få dagar änsålänge, men mina öron mådde inte bra. Jag har sett att min handledare använder öronproppar dock.

Jag vet inte riktigt hur jag ska göra, och jag har ingen att prata med i min närhet om det heller. Jag har provat på olika yrken, men inte lyckats komma på vad jag kan jobba med ännu, och om jag skulle hoppa av den här utbildningen utan några andra ideer i utbildningssyfte skulle det få mig att framstå som velig och lat. Och innan jag började utbildningen har jag vart arbetssökande med diverse tillfälliga jobb. Jag vill ha en riktig anställning känner jag bara.

Jag är ju konstnärligt lagd, och känner mycket mer att jobba som bildlärare för lite äldre barn. Men det vet jag inte riktigt om jag har möjlighet till, men ska kolla på lite andra möjligheter på utbildningar också. Bara jag har någon ide om framtiden.

Annons:
Fridaaaa
2012-11-19 09:21
#1

Är du ljudkänslig är en förskola eller skola överlag en bra miljö. Där är det ju hög ljudnivå dagligen.

Jag går med första terminen som förskollärare :)

Gå kvar kanske och sök annan utbildning nu i vår? :) Eller hoppa av och sök annat i vår och gör praktik på ställen du skulle vilja testa fram till dess?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[luneri]
2012-11-25 16:36
#2

Jag funderar just nu hur jag ska göra, har olika alternativ, men måste tänka vidare på det.

Vad tycker du om utbildningen änsålänge?

[RadioMG]
2012-11-28 01:24
#3

Jag säger som jag alltid brukar säga.. "Följ magkänslan".

Jag var inne på att jobba med barn, fick tillfälle att jobba både på skola, dagis och fritids. Jag insåg ganska snabbt att det var inget arbet för mig.

Jag skulle kunna tänka mig att jobba med ungdomar, men då med hörselskadade och typ kurator/psykolog.

[luneri]
2012-11-28 21:08
#4

Tycker ju att tiden går så extremt långsamt och det är ingen variation, många av uppgifterna känns inte som jag, men sen finns de ju fördelar med jobbet med, som tex är de ju rätt så underbara, barnen. Men tycker det flyter på så trögt så dagarna går ganska långsamt.

Fridaaaa
2012-11-28 22:09
#5

#4 själva förskolläraryrket är varierande för varje dag och mycket givande :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: