Annons:
Etikett06-cv-personligt-brev
Läst 27930 ggr
Juliasundstrom
10/27/12, 11:43 AM

Tacksam för tips angående mitt Cv/personliga brev

Håller just nu på och skriver ett CV och personligt brev. Har aldrig tidigare gjort detta så skulle vara tacksam om ni kunde ge lite tips på om det är något jag missat eller ska ta bort! :)

Jag hade tidigare praktik på avdelningen på ett sjukhus som jag nu söker sommarjobb på. Pratade med chefen och han bad mig att skicka ett cv och sa att det kanske fanns möjlighet till jobb till sommaren.

( Har tagit bort all information som jag inte gärna vill lägga ut här i punktform om ni undrar varför det bara är punkter )

CV

Namn: Julia Sundström

Personnummer:

Adress:

Telefon:

Mobil: 

E-post:

Utbildning

Omvårdnadsprogrammet Aug 2010 – Maj 2013

………………………………………………

Grundskola åk 7-9 Aug 2007 – Jun 2010

………………………………………

Tidigare arbetslivserfarenhet

**Timvikarie – Undersköterska/Habiliteringspersonal Aug 2012 -
**………… korttidshem, (Barn och ungdomar). Arbetsgivare: …………………Feriejobb – Undersköterska Jun 2012 – Jul 2012 …………….. Arbetsgivare: Göteborgs stad/………………Feriejobb - Undersköterska Jun 2011- Jul 2011

…………….- Demensboende, …………  Arbetsgivare: Göteborgs stad/………………..

**Telefonförsäljare Feb2011- Mar 2011
**_Provoice, Göteborg
_Arbetsgivare: …………………

**Andra erfarenheter

****Praktik 4 veckor, Aug – Sep 2012
**Avdelning .. – Sahlgrenska

(Handledare : …………….. och …………, Skriftligt omdöme från …….. finns)

**Praktik 5 veckor, Feb – Mar 2012
**_…….. korttidshem , (Habilitering)

_Praktik 5 veckor, Maj 2011

_……….- Äldreboende/demens, ……

_Praktik 2 veckor, Sep 2010

_………- Äldreboende, ……….

**Praktik 2 veckor, Okt 2009 **………… Hemtjänst_

Språk

Svenska - Modersmål
Engelska – Goda kunskaper

Referenser

…………….– ……… korttidshem
Mejl: ………….
Telefon: …………

Och personligt brev. Har fastnat lite på det och skulle uppskatta om någon kunde ge tips om hur jag ska få vidare och vad jag ska ändra på!

Personligt brev

Hej!

Mitt namn är Julia Sundström och jag är 18 år. Jag ser mig själv som en mycket glad och positiv tjej med ett stort intresse av att lära. Jag tror att jag skulle kunna vara en tillgång på avdelning .. eftersom jag är mycket mån om patienternas bästa samt har egen erfarenhet av hur det är att vara en ryggpatient. Jag har dessutom lite grundläggande erfarenhet av att arbeta med ryggar från mina fyra veckor som praktikant på avdelningen.

Jag läser just nu sista året på omvårdnadsprogammet och är alltså färdig undersköterska i slutet av Maj 2013. Jag ser redan nu fram emot att komma ut och få arbeta med det jag tycker är roligt! Jag älskar att arbeta med människor och är speciellt intresserad av att arbeta inom ortopedin och ryggar. Efter min praktik på avdelningen fann jag detta område än mer intressant än tidigare, och jag skulle tycka att det var jätte kul att få lära mig mer om det.

Medarbetare på Skolios Ifokus.

Annons:
[Moa-]
10/29/12, 7:13 PM
#1

"Telefonförsäljare Feb2011- Mar 2011Provoice, Göteborg_
Arbetsgivare_: …………………" - Skulle jag ta bort helt, det säger mer negativt än positivt och är inte heller relevant för den aktuella tjänsten. (Sedan antar jag att det i klippningen blivit för långa mellanrum uppe vid namn och adress?)

"Jag har dessutom lite grundläggande erfarenhet av att arbeta med ryggar från mina fyra veckor som praktikant på avdelningen." - Jag skulle ta bort ordet lite, det nedvärderar dig och tillför inget (+ förstör läsbarheten i meningen).

"Jag älskar att arbeta med människor och är speciellt intresserad av att arbeta inom ortopedin och ryggar." - Arbeta inom "ryggar"? Den lär vara grammatiskt fel på den meningen.

"Efter min praktik på avdelningen fann jag detta område än mer intressant än tidigare, och jag skulle tycka att det var jätte kul att få lära mig mer om det." - På vilken avdelning? (Syftningsfel i meningen.)

Lycka till med ansökan!

Juliasundstrom
10/29/12, 8:26 PM
#2

Tack så mycket för tipsen!

Medarbetare på Skolios Ifokus.

[ErikSvensson]
10/30/12, 8:21 PM
#3

Haller med Moa- i det hon skriver.

I ovrigt ser det bra ut tycker jag! Kan du aven lagga upp en .PDF fil sa man kan se hur det ser ut pa papper? Sa man kan kommentera pa layout och upplagg i sin helhet.

Ett annat tips, skriv ut det och las pa papper for att se hur det blir. Ofta ar det lattare att lasa pa dator an pa papper och manga arbetsgivare laser det hellre icke-digitalt. Gjorde sjalv den missen, CV't sag bra ut pa datorn men hemskt som utskrivet. Skrattande

Juliasundstrom
10/30/12, 8:53 PM
#4

#3 Tack för dina tips! Mejlade det till chefen imorse så nu hoppas jag på att han tycker att det ser bra ut! :) 

Till nästa gång ska jag tänka på allt ni tipsat om, tack ännu en gång!

Medarbetare på Skolios Ifokus.

[ErikSvensson]
10/30/12, 8:56 PM
#5

Haller tummarna for att det gar vagen! Hall oss garna uppdaterade. Glad

[III]
11/11/12, 1:37 AM
#6

Skippa skriva April-Maj tex. Skriv bara året.

( En som gått Projekt 16-24 av Arbetsförmedlinge & Kommunen. )

Annons:
Juliasundstrom
10/29/13, 10:06 PM
#7

Hej. Önskar att denna tråd tas bort, tack på förhand! :)

Medarbetare på Skolios Ifokus.

deeman
11/11/13, 12:36 PM
#8

#6
Man bör inte skriva året för då kan det uppfattas som att man jobbat just hela det året t.ex 2012, får man frågan om det var hela året men säger att det var under April-Maj så blir det ju galet där i stället.

Så det är bättre att skriva t. ex 2012-04/2012-05
hellre än att skriva 2012 etc. 

. . .

Ovan gäller föregående år, dvs 2012. Eftersom det nu är 2013 och året inte är slut riktigt än så är det i det fallet inte relativt med att skriva 2013. I vanliga fall skriver man annars inte bara året oavsett om jobbet varit i ett par månader eller om ett år är slut eller inte.

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


Upp till toppen
Annons: