Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

01. Allmänt 02. Vägen till ett jobb 03. Utbildning 04. Yrken 05. Arbetsförmedlingen 06. CV & Personligt Brev 07. Anställningsintervju 08. Jobbsajter 09. Bemanningsföretag 10. Personal sökes 11. Praktik 12. Jag har fått jobb! 13. Fackförbund 14. Arbetsvillkor 15. A-kassa och andra bidrag 16. Försäkringskassan 17. Starta eget 18. Pension 19. Budgettips 20. Off topic (OT) 21. Presentationer 22. Om sajten & iFokus 23. Tävlingar!
15. A-kassa och andra bidrag

Arbeta deltid & stämpla

2012-10-23 12:34 #0 av: Cassaranda

Halloj!

Jag har sökt överallt känns det som men hittar ingenting om det jag undrar, så jag försöker här tänkte jag för att se om ni kan det här bättre än mig.

Jo, det är så att jag jobbar deltid (ca 70-75%) och jag är med i facket, kommunalarbetarna. Jag hörde från någon att man kan stämpla upp till heltid, stämmer det? Alltså fortsätta jobba deltid men samtidigt få stämpelpengar från 75% till 100% så att det blir heltid.

Någon som vet?

Mvh

Cassaranda

Anmäl
2012-10-24 19:34 #1 av: Åsa S

Om du jobbat heltid tidigare innan du blev arbetslös och måste ta ett deltidsjobb så får du stämpla upp till heltid under en begränsad tid, man får 75 dagar av A-kassan för att stämpla upp till heltid, när de 75dagarna är över får man klara sig på de pengarna deltidstjänsten ger eller säga upp sig och fortsätta stämpla för då kan man gå tillbaka på A-kassa på heltid.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.