Annons:
Etikett14-arbetsvillkor
Läst 1810 ggr
Itchy
2012-10-18 17:51

vart anmäla/vända sej till ??

jag har nu i veckan börjat på arbetspraktik som är inom kommunen, och som efter en månad kommer leda till jobb…men nu till problemet, ladugården jag jobbar i är mitt ute i ingenstans, och saknar helt toalett, vilket är helt oacceptabelt då jag & mina kollegor (som alla är killar)  är där ca 9 timmar om dagen
(och oftast så finns det ingen bil som kan köra in till centrum)

och jag funderar nu på vart jag kan anmäla detta, då mina instruktörer inte verkar förstå problemet

You can't spell Bitchy without Itchy

Annons:
Honestyisdead
2012-10-18 17:53
#1

Är du med i något fack?

Itchy
2012-10-18 17:57
#2

#1 inte än tyvärr, men ska gå med innan jag blir anställd

You can't spell Bitchy without Itchy

Honestyisdead
2012-10-18 18:00
#3

Undrar om du inte kan kontakta dom endå, eller någon av dina arbetskamrater.

Att ha en toalett måste ju ändå vara något som måste finnas på en arbetsplats?

Itchy
2012-10-18 18:04
#4

imorgon så åker jag helt enkelt till jobbet lite tidigare & försöker få tag på "the big boss"  som styr över djuravdelningen, hon är tjej, så hon borde förstå att det kan bli lite knivigt att inte ha tillgång till toalett på jobbet

får se om det kan funka mot de envisa gubbarna -.-

You can't spell Bitchy without Itchy

Honestyisdead
2012-10-18 18:35
#5

Fast även män måste ju göra nummer två, tror inte dom gärna gör det på en åker ;)

Åsa S
2012-10-19 09:06
#6

Om arbetet är inom kommunen så skulle jag kontakta kommunens skyddsombud (det är lag på att en arbetsplats med fler än 10anställda har en sån så kommunen lär ha en). Skyddsombudet ska se till så det finns ok arbetsmiljö med toalett, personalutrymme mm. + att säkerheten uppfylls.

Har man testat allt och inte får nått gehör kan man ta kontakt med arbetsmiljöverket som kommer ut och kollar arbetsmiljön, och ingen toalett eller tvättmöjligheter lär de slå ner på (vet att de slagit ner på arbetsplatser som har gett personalen en husvagn som personalrum för en sån uppfyller inte kraven och att ha ingenting är ju inte acceptabelt)

Annons:
Itchy
2012-10-19 12:59
#7

pratade med "the big boss" idag, och hon sa att hon kommer att fixa en toa dit ut snarast, för det måste man ju ha

You can't spell Bitchy without Itchy

Upp till toppen
Annons: