Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 4474 ggr
Mysterium
2012-09-04 23:19

17 år, skollös, arbetslös - söker jobb!

Jag är 17 år, fyller 18 år om någon månad. Bor i Västerås.

I vintras tog jag ett sabbatsår av flera olika anledningar och har sen dess till störst del varit hemma bortsett från ett försäljningsjobb och sommarjobb inom vården. Jag har inga planer på att fortsätta studera den närmaste tiden utan vill nu jobba, heltid eller deltid. Nu, frågan till er där ute. Finns det någon som vet någon som behöver personal i Västerås? Om inte annat, kan jag få tips på var jag kan söka? Med tanke på min ålder och ingen utbildning kan jag inte direkt begränsa yrkesområden. Dock inte Mc Donalds eller MAX lr. dylikt. Har redan avklarat de ställena… Flört

Jag behöver verkligen er hjälp. Snälla.

Annons:
Nosen
2012-09-05 20:30
#2

Jag jobbar på hotell och de tog gärna in yngre i disken, frukostpass och sådant. Sedan behövs det ibland extra på helgen.

Där behövs ingen erfarenhet. Bara man är villig att jobba och är pigg och glad så :) Kolla med hotellen i västerås och skicka iväg mail om du känner för det.

Åsa S
2012-09-06 07:59
#3

Om 1mån får du ju sitta i kassa eftersom man ju ska vara 18 då och det finns ju bemanningsföretag som hyr ut kassapersonal så kanske du kan registrera dig hos nån sån.

+Om du kan tänka dig jobba som trappstädare så är ju det ytterligare ett alternativ och man konkurerar nog inte med lika många som man gör i handeln, är ju många som vill jobba i butiker och dyl.

(+ Om inte pengar är din prioritet så brukar det gå lätt få kortare volontärsuppdrag via volontärsbyrån, är oftast inget betalt men kan ju ses som merit i ett CV då man söker jobb är man 17år har man ju ofta inte samlat in så mycket att skriva i ett CV)

Mysterium
2012-09-09 02:52
#4

Mitralis, tack! Jag sökte båda faktiskt :-) #2 och #3, tack för tipsen! Har funderat på allihop faktiskt. Volontärsarbete är inte helt uteslutet. Skulle vilja hjälpa till på något Animal shelter för hemlösa djur… Med tanke på något annat ska jag på intervju på måndag faktiskt. Lämnade in CV:en hejvilt på stan här om dagen och jag fick napp på en gång. Jag hoppas det går i lås… :-)

Åsa S
2012-09-09 07:36
#5

Kan tipsa om volontärbyrån ifall du vill testa jobba ideellt vissa saker där kanske bara pågår nån dag det kan vara en leksaksbytar dag el dyl behöver inte vara jätteavancerade eller långvariga uppdrag. Du kan söka på västerås och se vad som finns där du bor. Själv hjälper jag till på en sopplunch hos kyrkan inne i stan dit många ensamma och utstötta kommer för en stunds samvaro. Är inte nån religös person själv men känns bra göra nån nytta medans man söker jobb.

(kollade med AF några timmars oavlönat volontärsarbete i veckan medans man söker jobb är OK man får inte indragen A-kassa för sånt enligt handläggaren, men jag rekommenderar ändå man kollar med AF innanman tar volontärsuppdrag och går på A-kassa kan ju hända det finns handläggare med annan åsikt. Bad henne skriva in i mina handlingar att jag pratat med dem först innan jag tog uppdraget då finns det i skrift att jag fått OK)

http://www.volontarbyran.org/

Mitralis
2012-09-09 09:13
#6

Vad roligt att det går så bra Glad
Håll oss uppdaterade.



Annons:
Mysterium
2012-10-06 02:31
#7

Arbetsintervjun gick bra, det blev dock inget. :-( Står på ruta ett igen. Några stöttande ord till en behövande?

Mitralis
2012-10-06 09:55
#8

Bara att du kom på intervju är ju otroligt strålande och det ska du vara mycket stolt över. 

Fortsäll i samma stil så får du snart napp. Kanske, kanske du ändå kan tänka dej att gå tillbaka till snabbmaten en stund medans du letar andra jobb? Det blir ju pengar in i alla fall Guld i mun



Upp till toppen
Annons: