Annons:
Etikett20-off-topic-ot
Läst 2476 ggr
Nosen
2012-09-02 21:01

Skador vid städjobb

Jag har under senaste veckan vaknat och insett att jag inte kunnat räta ut mitt långfinger, fingret är stelt och sitter fast som en klo. Väldigt obehagligt men har sedan försvunnit efter cirka en timme.

Detta har hänt många dagar nu och senast i morse. Det är bara på morgonen efter jag vaknat. Först var det höger hand men nu även vänster.

Någon mer som har fått detta vid överansträngning?

Jag ska ringa vårdc. och kolla imorn men blir bara orolig att det ska bli värre om jag jobbar på..

Jag jobbar inom hotellstäd och det är tungt varje dag, just nu dammsuger och moppar jag i flera timmar i sträck varje dag. Stora ytor..

Annons:
martdat
2012-09-03 11:22
#1

jag har hafft samma problem, jobbar oxå med hotellstäd. en sena som inte kan röra sig. fick operera. byt jobb sa min läkare om du inte vill det ska hända ijen, min kolega som  med städar har  fått operera sig fyra ggr….

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

martdat
2012-09-03 11:24
#2

kan tillägga att det blir värre om det nu e samma, började på mornarna  här med, men slutade att jag inet ens kunde greppa något utan att fingret fastnade…….

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Nosen
2012-09-03 21:28
#3

Det lät inte alls kul :(

Jag ska ringa imorn och boka tid i alla fall. Jag frågade kvinnan på vårdcentralen om det var okej att fortsätta jobba nu innan jag vet något. Hon sa att det inte var någon fara. Men just nu har jag till och med problem med att skriva på tangentbordet.. Fingrarna är stela på något vis…

Jag försöker ta det lugnt på jobbet men det är svårt när ett visst antal rum ska städas innan klockan tre :(

Jag har bara jobbat sedan juni och redan fått problem med kroppen. Känns inte bra alls.

martdat
2012-09-03 21:37
#4

vet ju tyvärr precis hur du känner.  för min del så räknade jag ut att jag vrider ur en trasa ca 88 ggr per dag och där tror jag e en stor bov.plus den där moppen,, grrr.  operationen jordes under lokalbedövning och gick fort men man får va beredd att va sjukskriven ca tre veckor då handen inte får användas sen elr va i vatten under läkningen…

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Nosen
2012-09-05 20:11
#5

Ja, den där trasan har vi också, har kännt hur det knakat i handleden många gånger när man har vridit :(

Imorse när jag vaknade så hade tre fingrar låst sig. Hade bara tummen och pekfingret kvar på vänsterhanden. Men jobbade så gott jag kunde ända.

Jag fick en skena hos arbets terapeuten som jag träffade idag. Det går ju inte att jobba med en hand så jag sjukskrev mig. Ska ha den där skenan i 3 veckor så får se hur det går.

Jag hade fått skadan från överansträngning så känns jävligt osmart att anstränga mig med risken att det blir värre och kanske att  högerhanden som jag använder normalt blir värre också.

På jobbet sa dom att jag måste ha sjukintyg redan första dagen, men är det inte efter en vecka man måste ha det? :S

martdat
2012-09-05 20:16
#6

de kan kräva från första dagen om de vill men det  e ju inte så vanligt…tror inte skenan hjälper dig tyvärr, be dem skicka remiss o kolla redigt… har "rören" som senorna ska röra sig i kalkat ijen som de gjort både för mig o kolegan så är operation det enda…

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Annons:
Nosen
2012-09-05 20:23
#7

Okej, jag har mailat om sjukintyg så de ska väl få som de vill då..

Arb. terapeuten sa att jag skulle höra av mig om 2-3 veckor om det inte blivit bättre. Törs man vänta tror du?

martdat
2012-09-05 20:50
#8

ja det e ju inte farligt att vänta om det e det du menar…jag gick nog i nära ett år med låsta fingrar innan jag orkade ta itu med det….

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Nosen
2012-09-05 20:53
#9

Okej men då håller jag ut ett tag till så får vi se sen.

Tack så mycket för hjälpen :)

Upp till toppen
Annons: