Annons:
Etikett03-utbildning
Läst 2104 ggr
Sofie-Marie
2012-07-19 20:59

Dilemma..

Hej alla ifokus-medlemmar!

Jag har ett dilemma jag länge tampats med. Sedan barnsben har jag drömt om att bli bibliotekarie. Har läst på en del om yrket på senare dar och känner att det verkligen kunde vara någonting för mig. Men jag vet inte om jag vågar utbilda mig, då jag kanske inte får jobb sedan..

Jag vill här tillägga att jag sedan studenten varit arbetslös (alltså sedan sommaren 2010), men att jag nu fått praktikplats på ett hunddagis som senare kan leda till fast anställning. Djurintresset finns då jag är uppväxt på lantbruk och själv är utbildad djurvårdare. Men vill jag verkligen ge upp min dröm bara för att jag råkat få jobb?

Vad jag är rädd för, om jag ger upp den här jobbchansen, är att jag kanske utbildar mig till bibliotekarie men att jag senare inte får jobb och därför får nöja mig med ett jobb jag absolut inte vill ha - typ telefonförsäljare.

Vad hade ni gjort i min sits? Jag kommer verkligen inte fram till rätt beslut på egen hand..

Tacksam för svar!

Kram på er

Annons:
Halvdansken
2012-07-20 11:07
#1

Läs till bibliotikarie!!

Helt ärligt - kan du tänka dig att arbeta 30-40 år på ett hunddagis? Vad ska du göra om (när) det lägger ner?  Hur mycket betalar det egentligen? Det finns alltid en risk när man satsar på en lång utbildning när det kommer till jobb, men det är aldrig fel med kunskap.

Jag hade snarare försökt få lite extrajobb på hunddagiset medan du studerar.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Upp till toppen
Annons: