Annons:
Etikett04-yrken
Läst 5084 ggr
Jellyfish
2012-05-23 10:09

Hur svårt att få helgjobb?

Hejsan, tänkte bara kolla lite om någon här har erfarenheter av mindre prestigefulla helgjobb, som t.ex sitta i kassan på konsum eller Ica, eller ppå hunddagis/djuraffär. Hur svårt är det att få ett sånt jobb, ungefär vilka arbetstider är vanligast, hur mycket kan man förvänta sig tjäna på ett sådant jobb, o.s.v.

Annons:
martdat
2012-05-23 17:47
#1

inte en aning om de du nämnde,. men jag jobbar på hotell och vi har personal som i stort sett bara jobbar helger, två i receptionen, de är studenter så passar dem perfekt. ingen bra lön men har för mig att de var helt utan relevant utbildning och lärdes upp.-  deras arbetstider är skift från 7 00 till 22 00 .

i städavdelningen har vi endel som i stort sett bara jobbar helger,  krävs att man är stresstålig och har öga för detaljer o service, nogrannhet o snabbhet men ingen utbildning, dålig lön,104 i timmen plus semesterersättning,  tider mellan ca 8 00 till 16 00 , det är väll vad jag kan bidra med, hur man får dem.. hm, ja de har väll travat in och sagt att de vill jobba, vi brukar inte behöva anonsera,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Åsa S
2012-05-23 21:49
#2

I zoobutik brukar man behöva utbildning för man bör kunna ge råd om foder, djurskötsel mm. och har man zoohandlarcerifikat går det ju lättare få jobb.

I många matbutiker numera ska du kunna allt man får inte sitta i kassan mer än 2tim sedan måste man kunna varva med annat jobb.

Willys vet jag dock fortfarande brukar köra med fast kassapersonal och sedan förstärker de med bemanningsföretag ex studentpoolen även plantagen brukar köra med det bemanningsföretaget.

Söker man jobb på bemanningsföretag brukar man dock behöva kunna jobba mer ibland än bara helger.

Butiker är nog det som de som får flest spontanansökningar när det gäller helgjobb så det brukar vara ganska stor konkurrens om helgjobben

Vet inte riktigt var du bor och hur gammal du är men man kan ju testa söka inom andra områden med ex. sån som fyller på varor på IKEA (bör dock klara av att börja jobba väldigt tidigt), mac donalds, biograf, hotell, äldreboende, hemtjänst el andra ställen som har personal helgtid.

Jellyfish
2012-05-23 23:48
#3

Okey, det här gav mig definitivt bredare synfält! Jag är en artonårig student som går naturbruksgymnasie och har haft viss utbildning inom sällskapsdjur, men jag vet inte hur mycket extra plus det ger.

Hemtjänst kräver väl körkort, eller kan man klara sig undan det?

martdat
2012-05-24 06:20
#4

## går du naturbruk så kunde du ju höra dig för om bönder i trakten har behov av heljjobbare, i ladugården borde det väll i första hand vara. där krävs det egentligen att ha bil för att ta sig dit..men kanske med moped skulle funka om du har ?

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Åsa S
2012-05-24 06:58
#5

Jag vet de inom hemtjänsten som cyklar till de som de ska titta till men de jobbar ju på mindre ort och där alla bor ganska samlat i samhället så det kanske bara funkar på en del orter ifall man inte har körkort.

fidojunior
2012-05-24 15:32
#6

#3 Beror på vart man jobbar. Jag praktiserade inom hemtjänsten i min kommun och de som bodde längre ifrån åkte de bil till annars gick eller cyklade man. De flesta gick.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

Annons:
Jina
2012-07-18 23:49
#7

Jag delar ut reklam på helgen. 500 kronor (före skatt) för ca 6 timmars jobb.

Maja
2012-08-01 23:13
#8

Jag arbetade varannan helg på ett möbelvaruhus samtidigt som jag studerade. Arbetade 11-16 lördag och söndag och fick ut runt 3500 kr efter skatt. Eftersom jag var inom handelsområdet så var det dubbel lön på helgen. :)

Ska du bara ha ett helgarbete så rekommedera jag att söka inom handelsområdet just på grund av att det oftast är de som har behovet och att lönen är bra på helgen.

Lycka till! :)

Upp till toppen
Annons: