Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

01. Allmänt 02. Vägen till ett jobb 03. Utbildning 04. Yrken 05. Arbetsförmedlingen 06. CV & Personligt Brev 07. Anställningsintervju 08. Jobbsajter 09. Bemanningsföretag 10. Personal sökes 11. Praktik 12. Jag har fått jobb! 13. Fackförbund 14. Arbetsvillkor 15. A-kassa och andra bidrag 16. Försäkringskassan 17. Starta eget 18. Pension 19. Budgettips 20. Off topic (OT) 21. Presentationer 22. Om sajten & iFokus 23. Tävlingar!
01. Allmänt

Walk and talk.

2012-04-18 20:30 #0 av: Ketang

Hej!

Har ni hört talas om konceptet "Walk and talk"? Man träffas och gå en timmes promenad och byter promenad partner var tionde minut. Man kan bolla tankar och ideér med varandra och knyta nya kontakter osv. Det är nog främst för egenföretagare, men jag har gått med i en sån grupp och tanken är att jag ska skapa nya kontakter och se vart dom leder mig. Kanske får jag ett jobb hos någon, kanske får jag ideér till eget företag eller bara träffar trevliga människor!

Någon som hört talas om detta eller själv är med i en sån här grupp?

Anmäl
2012-04-22 14:58 #1 av: ettlitetalias

Aldrig hört talas om, men det låter ju jättebra! Hade definitivt nappat om något liknande hade startats upp här :) Vi har fredags-fika på morgonen på ett litet egenföretagar-center, men jag har aldrig gått för jag jobbar vanligtvis på fredagsmornar Obestämd

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.