Annons:
Etikett15-a-kassa-och-andra-bidrag
Läst 4297 ggr
hockeytroll
4/13/12, 1:34 PM

Deltidsjobb och a-kassa

Hej, vet inte om det är rätt ställe för den här frågan men jag chansar :)

Har deltidsjobb på ca 20-25 timmar i veckan. Är medlem i a-kassan Kommunal men har inte varit medlem där 12 månader än. Nu undrar jag om jag kan stämpla de resterande timmarna upp till heltid? Jag uppfyller grundvillkoret då jag jobbat i mer än 1 år.

Hoppas på svar!

Annons:
martdat
4/16/12, 12:43 PM
#1

ring a kassan för säkrast svar, men om du har tackat ja till en tillsvidare tjänst så får du skylla sig själv så att säga och för inte stämpla upp. om det handlar om anställning per timme, (extrajobb, vikarie) så kan du stämpla upp de 75 dagarna man kan använda till det . när de 75 dagaran använts så e det att välja mellan att jobba elr stämpla, förutsatt att jobbet inte inbringar 90 % av vad du skulle fått i a kassa elr mer,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

martdat
4/16/12, 12:44 PM
#2

det där med att ha vart medlem i ett år vet jag inet hur dte funkar. ring o kolla som sagt. är nog krav på det om jag inte minns fel. men där är jag osäker,

sen är dte ju en förutsättnig att du hafft heltidsjobbförut  för att kunna stämpla upp. har du alrig jobbat mer än du gör nu så har du ju ingenting att stämpla upp till,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Upp till toppen
Annons: