Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 2031 ggr
Marshmello
3/27/12, 8:07 PM

Bibliotekarie

Hej!

Är det någon som arbetar som bibliotekarie här? Eller studerar det/biblioteks- och informationsvetenskap?
Trivs ni med arbetet/utbildningen?:)

Jag har börjat fundera på att utbilda mig till det, då jag tror att jag skulle gilla att arbeta på ett bibliotek. Jag älskar att ha saker i ordning, och kategorisera :angel:, gillar att ha det hyfsat lugnt omkring mig (även om jag klarar att ha mycket saker att göra, men ett bibliotek är ju en rätt lugn plats), gillar att på ett ungefär veta vad som kommer att hända, gillar inte stress, älskar att hjälpa människor på olika sätt (men vill helst inte ha för stort ansvar när jag hjälper, så därför känns det som en bra grej) och jag skulle vilja inspirera människor på något sätt. Och jag gillar att läsa, men är liksom ingen bokmal. Och jag gillar bibliotek i allmänhet. :D

Jag gillar även barn väldigt mycket, och hade från början tänkt att bli förskollärare, men pga ryggproblem så kan jag inte bli det, så det får bli något som inte kräver så mycket lyft (och eftersom jag inte är så stresstålig så vore det bra med ett annat jobb). Så jag tror att jag skulle älska att få jobba på ett skolbibliotek och få inspirera barnen.

Det enda jag tvivlar på är om jag kommer tycka att det blir för tråkigt efter ett tag, men ett bibliotek är ju så mycket mer än att bara låna ut böcker och ställa tillbaka dom i hyllan. Så det känns som ett bättre alternativ än att sitta i kassan på ica resten av livet…

Tycker ni att det låter som om jag skulle passa som det? :)

Annons:
martdat
4/3/12, 8:52 PM
#1

om du skulel passa vet du bässt själv, men jag tror det är roligt bara man älskar böcker, och har ett intresse för det, här har de även fik o internettutlåning, o annat på vår bibbla , så det behöver ju inte vara långtråkigt,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Halvdansken
4/3/12, 10:49 PM
#2

Ska du ha en riktig bibliotikarieutbildning så är det minst 3 år på universitetet.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Upp till toppen
Annons: