Annons:
Etikett02-vägen-till-ett-jobb
Läst 5441 ggr
[luneri]
2012-03-21 11:42

Jobba som homepartysäljare?

Någon som är eller har varit homepartysäljare? Vad tycker ni om detta?

Jag såg en annons som Homepartysäljare av smink och parfym på arbetsförmedlingen.

Eftersom jag är arbetslös kanske detta kan vara något att börja med. Det låter skoj, men jag är mest orolig att det inte skulle flyta på så bra som jag föreställt mig.

Hur är det att vara homepartysäljare. vad krävs och hur går man tillväga för att få ett fungerande kontaktnät?

Hur ligger det till med lön?

Annons:
Ians
2012-03-21 11:49
#1

mycket jobb, välldigt lite inkomst…oftast mer utgifter än det man drar in!

Men visst endel passar det som handen i handsken…o de är väll mer lyckosama än flertalet andra….

Men skulle passa mig för den typen av jobb…..om du inte har en Enorm vän krets på typ 200  pers som köper enormt med smink o parfym…..för de är dina blivande kunder…det är det det går ut på att sälja till sina kompisar…

O du behöver somsagt Många kompisar om det skall gå runt! Oftast krävs det att man sj köper en massa också…

Så fundera två ggr innan du ger dig in i det! Det är mitt råd utifrån egen erfarenhet!

Mitralis
2012-03-21 11:55
#2

Jag håller helt med #1

Du måste även ha ett startkapital för att kunna köpa in visningsprodukter. Att som arbetslös lägga stora pengar på någonting som man inte med säkerhet vet kommer att generera några intäkter tror jag inte är att rekommendera.
Du bör även ta tillgång till bil då det kan vara besvärligt att släpa runt på visningsprodukterna på kommunala färdmedel.



[luneri]
2012-03-21 12:04
#3

Jag har en mindre kompiskrets eftersom jag är den som håller mig till få men bra vänner.

Det låter som mer besvär än vad man får ut av det.

Det kanske inte är något för mig trots alltTungan ute

Björnidet
2012-03-21 13:44
#4

Homepartyn finns det bara en som tjänar pengar på och det är grossisten. Alla säljare får inte ens ihop till kostnaden de har för att ligga i lager med grejer eller för bilåkandet de får.

Under inga omständigheter skulle jag hoppa på något sådant som homepartyförsäljare, det betyder svältdöden.

[luneri]
2012-03-22 11:52
#5

Ojdå, det låter inte alls braObestämd

Bäst att tänka om istället.

Björnidet
2012-03-22 23:00
#6

Jag har haft en svärdotter som jobbat med att ha homepartys, hon blev skyldig en massa pengar tros att hon arbetade med detta nästan varje kväll i veckorna. När hon bestämts sej för att sluta hade hon ett osäljbart eget lager till ett pris om 17 tusen ungefär och det går inte att bli av med trots otalet försök. Det  var och är mitt råd tänk på något annat än homeparty:s du blir minst skyldig då.

Annons:
[luneri]
2012-03-23 11:33
#7

Det låter mer som att man blir utnyttjad av att jobba som homepartysäljare:S Anledningen till att man vill prova är också att man gärna vill gå med vinst också, annars är det inte så lönt.

Björnidet
2012-03-23 20:34
#8

Vinsten gör företaget som står för huvudlagret, säljarna får bara allmosor som skall täcka bilkostnad,försäkringar, drivmedel, sociala kostnader och gud vet vad, du får betala istället för att tjäna några pengar soglikt nog.

AVSTÅ DEN TANKEN.

Björnidet
2012-03-28 22:53
#9

Om du vill se hur illa homepartysäljare hanteras skall du se uppdrag granskning nästa onsdagskväll, glöm inte det.

Kashii
2012-03-29 00:04
#10

de ska jag kolla på, har själv funderat över för- och nackdelarna med just homeparty…

Björnidet
2012-03-29 08:11
#11

Jag vill rätta mig själv om tv-programmet:

Jag skrev fel program det skall vara KALLA FAKTA programmet heter.

[luneri]
2012-03-29 21:05
#12

Okej, vad intressant! det ska jag se

TjockaBerta
2012-04-13 13:07
#13

Jag har jobbat med hemförsäljning med tre olika företag.

Jag har tjänat bra och startade eget företag men visst kan det bli lite bökigt med arbetstiderna. Å andra sidan är man ledig när man vill.

Man måste naturligtvis köpa en startkollektion från 2000-15000,- beroende på vad man ska arbeta med men om man inte tror att man klarar av det ska man inte starta.

Det är ju dessutom varor som man kan avyttra till ett högre pris om man vill så värdet är ju inte förlorat.

Att köpa hem ett lager för 17000 låter som dålig planering och det är ju helt frivilligt om man väljer att ta hem varor överhuvudtaget.

Sen är det så att man kan aldrig sälja till sin bekantskapskrets. De kan bara handla en eller ett par gånger. Min fördel var att jag inte har så många vänner alltså var jag tvungen att bygga upp en extern kundkrets.

Om inte du tror på dig själv kommer ingen annan att tro på dig heller.

>>>Malum domesticum<<<

Annons:
Björnidet
2012-05-02 21:34
#14

Homepartyförsäljning har funnits i väldigt många år och grovt räknat så är det nog minst 90% av säljarna som går back istället för att få sig en inkomst. Homepartyn är inget att bygga på och den som frågar bör avstå.

Upp till toppen
Annons: